Flow komt met tijdschrift zonder tekst
- Media
- 27 nov 2013 @ 09:08
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 27 nov 2013 @ 09:08
- Redactie Media
Het eigenzinnige Sanoma-magazine Flow heeft weer wat nieuws bedacht: een tijdschrift zonder tekst. Dit zogenaamde Book For Paper Lovers telt 300 pagina’s met 150 papergoodies, van glimmend foliepapier tot stickervellen en een heuse pop-up.
Alle bestaande bladenmakerswetten gingen overboord toen hoofdredacteuren Astrid van der Hulst en Irene Smit het tijdschrift Flow vijf jaar geleden bedachten. Vandaag de dag mag Flow zich tot een van de weinige in oplage stijgende bladen rekenen in een sterk krimpende markt.
'Onze vernieuwende aanpak en onderwerpskeuze passen goed bij de tijdgeest', zegt Smit. 'We hadden het gevoel dat er behoefte was aan een tijdschrift dat je op een andere manier naar het leven laat kijken. Zo kijken wij ook op een andere manier naar het maken van een tijdschrift. We zijn er trots op met het het Book For Paper Lovers een tijdschrift zonder artikelen, maar met 150 paper goodies te hebben gemaakt.'
Het Book For Paper Lovers bevat briefpapier, vouwenveloppen, stickers, labels, ansichtkaarten, posters, cadeaupapier, kleurplaten, fortune tellers, een slingertje, een pop-up en nog veel meer. Papier verdient juist in dit digitale tijdperk extra aandacht, volgens Flow. Elke editie van het tijdschrift is gemaakt van verschillende papiersoorten en heeft papieren extra’s.
Dat het een het ander niet uitsluit, bewijst de online groei van het merk Flow. De internationale iPad-app wordt al zeven maanden lang gemiddeld bijna 150 keer per dag gedownload, meer dan 30.000 keer in totaal. De online fanbase breidt zich uit met meer dan 40.000 likes op Facebook, 19.000 followers op Twitter, 8.000 followers op Instagram en 32.575 unieke bezoekers van het Flow-blog.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing