Game on bij JCDecaux: Adidas brengt samba in het straatbeeld
- Media
- 30 nov 2013 @ 13:57
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Outdoor
- 30 nov 2013 @ 13:57
- Redactie Media
Het is game on op 20 locaties in grote steden. In de aanloop naar het WK 2014 presenteert Adidas haar collectie Samba voetbalschoenen. Dat doet het merk van de drie strepen met interactieve posters en opvallende lichteffecten op straat.
In samenwerking met TWBA/United State of Fans, Carat, Posterscope en JCDecaux Innovate lanceerde adidas woensdag een buitenreclamecampagne met vijf interactieve posters in Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Breda. Op het scherm zijn de adizero f50, predator, nitrocharge en adipure 11pro te zien. Voorbijgangers kunnen het in de Abri geïntegreerde touchscreen bedienen en de schoen uitkiezen die het beste bij hen past, waarna extra informatie over de schoen verschijnt.
Hiermee brengt adidas haar schoenen onder de aandacht bij een jong, grootstedelijk publiek. Door te kiezen voor interactie met de consument versterkt adidas bovendien de band met haar doelgroep. Iets wat adidas ook doet op www.adidas.nl/worldcup waar bezoekers onder meer de kans krijgen hun schoenen te customizen.
Op twintig andere locaties in eerdergenoemde steden én Rotterdam, is adidas opvallend aanwezig in het straatbeeld met opvallende lichteffecten. De vier schoenen lichten om de beurt op in een toch al kleurrijke uiting.
De interactieve Spectaculars zijn nog tot en met 4 december te zien op de volgende locaties: Rembrandtplein, Kleine Gartmanplantsoen (Amsterdam), Potterstraat (Utrecht), Kalvermarkt (Den Haag) en Karnemelkstraat (Breda).
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing