Game on bij JCDecaux: Adidas brengt samba in het straatbeeld

Game on bij JCDecaux: Adidas brengt samba in het straatbeeld
  • Media
  • 30 nov 2013 @ 13:57
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Outdoor

Het is game on op 20 locaties in grote steden. In de aanloop naar het WK 2014 presenteert Adidas haar collectie Samba voetbalschoenen. Dat doet het merk van de drie strepen met interactieve posters en opvallende lichteffecten op straat.

In samenwerking met TWBA/United State of Fans, Carat, Posterscope en JCDecaux Innovate lanceerde adidas woensdag een buitenreclamecampagne met vijf interactieve posters in Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Breda. Op het scherm zijn de adizero f50, predator, nitrocharge en adipure 11pro te zien.  Voorbijgangers kunnen het in de Abri geïntegreerde touchscreen bedienen en de schoen uitkiezen die het beste bij hen past, waarna extra informatie over de schoen verschijnt.

Hiermee brengt adidas haar schoenen onder de aandacht bij een jong, grootstedelijk publiek. Door te kiezen voor interactie met de consument versterkt adidas bovendien de band met haar doelgroep. Iets wat adidas ook doet op www.adidas.nl/worldcup waar bezoekers onder meer de kans krijgen hun schoenen te customizen.

Op twintig andere locaties in eerdergenoemde steden én Rotterdam, is adidas opvallend aanwezig in het straatbeeld met opvallende lichteffecten. De vier schoenen lichten om de beurt op in een toch al kleurrijke uiting.

De interactieve Spectaculars zijn nog tot en met 4 december te zien op de volgende locaties: Rembrandtplein, Kleine Gartmanplantsoen (Amsterdam), Potterstraat (Utrecht), Kalvermarkt (Den Haag) en Karnemelkstraat (Breda). 

www.jcdecaux.nl
www.adidas.nl/worldcup
 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken