Hema, AH en NOS Journaal meest onmisbare merken
- Media
- 13 nov 2013 @ 11:34
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MerkenTelevisieOnderzoek
- 13 nov 2013 @ 11:34
- Redactie Media
Het NOS Journaal is met stip gestegen van acht naar twee op de ranglijst van meest onmisbare Nederlandse merken. Hema voert deze lijst voor het vijfde jaar op rij aan, Albert Heijn staat derde.
'Steeds meer mensen geven aan niet zonder de publieke omroep te kunnen', zo interpreteert de NOS de cijfers. Niet alleen staat het Journaal op 2, maar verder zijn er hoge noteringen voor de NOS zelf (8, was 21), Nederland 1 (14, was 28), Uitzending Gemist (26, was 53) en Nederland 2 (41, was 83).
Opmerkelijk is dat concurrent RTL4 juist een forse daling beleeft, van plek 17 naar 34. Het succes van de Publieke Omroep is volgens het onderzoek te danken aan het herkenbaarder worden van de publieke kanalen.
Het onderzoek naar de meest onmisbare merken van Nederland is uitgevoerd door het European Institute for Brand Management (EURIB), dat zich bezighoudt met merkenbeleid. EURIB doet elk jaar onderzoek naar de onmisbaarheid van merken.
Andere merken in de top-10 zijn Kruidvat, iDeal, Google, IKEA, Blokker en de RTL-website Buienradar.
Bekijk het complete onderzoek op EURIB.org.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Albert Heijn
- iDeal
- AH
- merken
- IKEA
- Blokker
- HEMA
- Kruidvat
- onmisbare merken
- RTL4
- NOS Journaal
- onderzoek
- NOS
- Buienradar
- EURIB
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing