Nieuw voetbaltijdschrift: 90 Minutes

Nieuw voetbaltijdschrift: 90 Minutes
  • Media
  • 14 nov 2013 @ 09:35
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

Er vallen harde klappen in de tijdschriftwereld, maar dat weerhoudt Blue Flower Media er niet van een nieuw voetbalblad te lanceren: 90 Minutes. Elke editie van tweemaandelijkse tijdschrift staat in het teken van één voetbalthema: variërend van het WK van volgend jaar in Brazilië tot de Eredivisie, een internationale voetbalstad, een historische derby, een buitenlandse competitie of een beroemd elftal.

Het eerste nummer van 90 Minutes verschijnt op 20 december en gaat volledig over het komende WK. Er is aandacht voor de loting en poule-indeling, prognoses, de tegenstanders en speelsteden van het Nederlands elftal, de WK-historie van Oranje, een reis in vogelvlucht door gastland Brazilië, plus uiteraard interviews met spelers en trainers van het Nederlands elftal. Ook editie 2 (maart 2014) en 3 (mei 2014) staan in het teken van het naderende WK.

'Ondanks de vele negatieve berichten over tijdschriften de laatste maanden, geloven wij absoluut in dit medium', aldus directeur Rob Koghee van het Amsterdamse Blue Flower Media. 'We denken dat er voor goede en met liefde gemaakte bladen nog altijd genoeg interesse is bij lezers. Daarom starten we, recht tegen de economische trend in, met een nieuwe tijdschrifttitel zoals 90 Minutes.' 

90 Minutes verschijnt in een oplage van 30.000 exemplaren. Met zo’n 4500 verkooppunten in Nederland heeft het blad een landelijke dekking. 90 Minutes is verkrijgbaar in de losse verkoop en via abonnementen.

Blue Flower Media is onder meer uitgever van het officiële Ajax-magazine 1900 en de sportbladenreeks The Sports Editions. Vorig jaar maakte het bedrijf verder nog het glossy magazine Rafael, met en over Oranje-international Rafael van der Vaart.  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken