Volkskrant lanceert 'sneak preview app'

Volkskrant lanceert 'sneak preview app'
  • Media
  • 14 nov 2013 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlinePrint

De Volkskrant ontwikkelt een app met daarin elke avond tien artikelen uit de krant van de volgende dag. Deze 'sneak preview app' wordt gelanceerd voorafgaand aan de livegang van de nieuwe Volkskrant-website, in februari 2014. De nieuwe site bevat naast gratis nieuws een betaalde ‘Plus-omgeving’.

In aanloop naar de Mediafacts Nationale Uitgeefdag op 26 november heeft Volkskrant-hoofdredacteur Philippe Remarque een sneak preview gegeven van de nieuwe Volkskrant-website, waar binnen een ‘Plus-omgeving’ artikelen uit de krant van de volgende dag te lezen zijn.

Opmerkelijk is dat de Volkskrant stopt met het verkopen van losse artikelen. Niet-abonnees kunnen via een dag- of maandpas toegang krijgen tot alle onderdelen. Via externe diensten zoals Blendle kunnen individuele artikelen nog wel gekocht worden, aldus Remarque in een interview met Mediafacts.

Remarque in dit video-interview: 'In feite creëren wij een nieuwe digitale krant die alle kwaliteiten heeft van de papieren krant, plus alle voordelen van het internet zoals deelbaarheid, interactie en video.'



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken