Cebuco opgeheven, NDP Nieuwsmedia concentreert activiteiten advertentiemarkt op onderzoek
- Media
- 13 dec 2013 @ 14:36
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 13 dec 2013 @ 14:36
- Redactie Media
NDP Nieuwsmedia, de brancheorganisatie voor nieuwsbedrijven, gaat de activiteiten op de advertentiemarkt concentreren op onderzoek. De naam Cebuco, waaronder ook de promotionele activiteiten vielen, verdwijnt na 78 jaar.
NDP Nieuwsmedia ligt op koers met de verbredingsstrategie die in 2010 is ingezet. De brancheorganisatie vertegenwoordigt inmiddels nieuwsmedia op alle platforms: print, digitaal, radio en televisie. De verbreding versterkt de positie van de brancheorganisatie als belangenbehartiger voor nieuwsbedrijven in de private sector. Voor de activiteiten op de advertentiemarkt heeft de verbreding geleid tot een heroriëntatie.
Op het vlak van onderzoek zal NDP Nieuwsmedia zich in het bijzonder richten op de door de lidbedrijven beoogde integratie van de bestaande bereiksonderzoeken voor print, internet, radio en televisie. NDP Nieuwsmedia zal zich in bestuurlijk en onderzoekstechnisch opzicht sterk blijven maken voor betrouwbare bereikcijfers. Voor adverteerders, mediabureaus en de sales- en marketingafdelingen van de lidbedrijven blijft de brancheorganisatie een belangrijke partner op het gebied van onderzoek en analyse. Olaf Croon en Erik Grimm vormen het beoogde team om deze opdracht gestalte te geven. Dit zal gebeuren onder de vlag van NDP Nieuwsmedia.
Het staken van de collectieve promotionele activiteiten op de advertentiemarkt vloeit voort uit de gewijzigde strategieën van de individuele lidbedrijven. Zij investeren tegenwoordig zelf fors in marketingcampagnes voor hun nieuwsmerken. Cebuco liep in de afgelopen jaren op deze ontwikkeling vooruit met de claim: ‘Elke reclameboodschap verdient de impact van het nieuws.’ Tot die tijd promootte Cebuco het mediumtype dagbladen - ongeacht het nieuwsmerk. Inmiddels promoten de individuele lidbedrijven juist hun nieuwsmerken - ongeacht het mediumtype.
De heroriëntatie gaat ten koste van 3 fte. Voor de betrokken medewerkers wordt gekeken naar mogelijkheden tot herplaatsing.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing