New Scientist lanceert iPad-app

New Scientist lanceert iPad-app
  • Media
  • 27 dec 2013 @ 10:43
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineMobileContent

New Scientist introduceert de app De Week van New Scientist voor de iPad. De app brengt elke week het belangrijkste wetenschapsnieuws, samengesteld in samenwerking met de internationale redactie van New Scientist.

Naast de wekelijkse nieuwseditie verschijnen ook edities met speciale thema’s, met onze berichtgeving op het gebied van bijvoorbeeld technologie, sterrenkunde of het menselijk lichaam.

De Week van New Scientist is vanaf 20 december te koop in de App Store voor 0,89 euro per editie of 4,99 euri per maand (minimaal 6 edities). Een proefabonnement van 7 dagen is nu tijdelijk gratis beschikbaar.

De inhoud van de app staat los van het magazine New Scientist of het nieuws op de website NewScientist.nl. De wekelijkse nieuws-app is volgens hoofdredacteur Irene de Bel een logische aanvulling op het maandblad. ‘Met de app kunnen we voorzien in de snelle nieuwsvoorziening waar New Scientist juist zo sterk in is’, zegt De Bel. ‘De iPad-app is onderdeel van ons à-la-carte-menu waarbij we verschillende opties bieden om zowel onze trouwe abonnees als sporadische meelezers te kunnen voorzien van kwalitatief nieuws, achtergronden en opinie op het gebied van wetenschap en technologie.’ 

De app is ontwikkeld in PRSS, de nieuwe Nederlandse web-based back-end van de makers van het internationaal succesvolle iPad-magazine TRVL. De software draait in bèta, waardoor nog niet alle functionaliteiten live zijn, maar New Scientist gelooft dat dit product de toekomst heeft.

New Scientist streeft ernaar de kijk van de lezers op de wereld te veranderen met fascinerende ideeën uit de wetenschap. Het van oorsprong Britse tijdschrift is het grootste weekblad ter wereld op het gebied van wetenschap en technologie. Dankzij de focus op ‘ideeën die de wereld veranderen’ en de balans tussen diepgang en toegankelijkheid, is het magazine populair bij een breed publiek.

De Nederlandstalige editie verschijnt maandelijks met diepgaande achtergrondartikelen en opinie. Het combineert de beste internationale artikelen met eigen kopij, waarin Nederlands en Belgisch toponderzoek veel aandacht krijgt. 

New Scientist is net als Jamie Magazine, Maarten, Filosofie Magazine, Historisch Nieuwsblad en Kunstbeeld een uitgave van Veen Media, dat met zijn special interest-portfolio meer dan 400.000 Nederlanders bereikt boven de 13 jaar. Veen Media is onderdeel van de Veen, Bosch & Keuning Uitgeversgroep.

www.newscientist.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken