Sanoma lanceert fashion-platform Spot & Shop
- Media
- 12 dec 2013 @ 10:25
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineCo-creatieWinkelen
- 12 dec 2013 @ 10:25
- Redactie Media
Spot & Shop is het nieuwe fashionplatform van Sanoma met een unieke functionaliteit: bij het mode-item dat de consument op straat of in de media heeft gezien vindt de site de webshop. Modekenners gaan met de zoekvraag aan de slag en laten weten waar het kledingstuk te koop is.
Vrouwen die al weken op zoek zijn naar dat ene kledingstuk kunnen opgelucht ademhalen. Nederland is per december een unieke fashion community rijker. Spotnshop.nl is een nieuw digitaal platform waarop modeliefhebbers, fashion experts en bloggers elkaar helpen in de zoektocht naar producten. Dit kunnen de exacte kledingstukken, maar ook betaalbare alternatieven zijn.
Volgens oprichter Nikky Hofland is het concept uniek: “In plaats van producten door beeldherkenning te identificeren maken we gebruik van een persoonlijke benadering. Fashionista’s helpen elkaar niet alleen met het zoeken naar producten maar ook met stylingadvies. Zo weet je waar je het kledingstuk kunt kopen, maar ook hoe je het kunt combineren. En het leuke is: men heeft over het algemeen binnen drie uur een reactie.”
De startup Spot & Shop is voortgekomen uit een innovatieprogramma van Sanoma. Tijdens dit programma zijn 1500 concepten ingediend. Uiteindelijk heeft de jonge ondernemer Nikky Hofland (25) de kans gekregen om, samen met partner in crime Pamela Neelis (23), Spot & Shop via de lean startup methode op te zetten. De website draait vanaf 12 december op volle toeren.
De site is niet alleen voor modeliefhebbers een uitkomst. Ook voor adverteerders is er ruimte om hun kledingstukken aan te prijzen en onderdeel te zijn van de community. Zij weten natuurlijk als geen ander of een bepaald kledingstuk, of een lookalike bij hen te verkrijgen is. De eerste samenwerkingen zijn reeds gestart.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing