Sanoma lanceert fashion-platform Spot & Shop

Sanoma lanceert fashion-platform Spot & Shop
  • Media
  • 12 dec 2013 @ 10:25
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineCo-creatieWinkelen

Spot & Shop is het nieuwe fashionplatform van Sanoma met een unieke functionaliteit: bij het mode-item dat de consument op straat of in de media heeft gezien vindt de site de webshop. Modekenners gaan met de zoekvraag aan de slag en laten weten waar het kledingstuk te koop is.

Vrouwen die al weken op zoek zijn naar dat ene kledingstuk kunnen opgelucht ademhalen. Nederland is per december een unieke fashion community rijker. Spotnshop.nl is een nieuw digitaal platform waarop modeliefhebbers, fashion experts en bloggers elkaar helpen in de zoektocht naar producten. Dit kunnen de exacte kledingstukken, maar ook betaalbare alternatieven zijn.

Volgens oprichter Nikky Hofland is het concept uniek: “In plaats van producten door beeldherkenning te identificeren maken we gebruik van een persoonlijke benadering. Fashionista’s helpen elkaar niet alleen met het zoeken naar producten maar ook met stylingadvies. Zo weet je waar je het kledingstuk kunt kopen, maar ook hoe je het kunt combineren. En het leuke is: men heeft over het algemeen binnen drie uur een reactie.”

De startup Spot & Shop is voortgekomen uit een innovatieprogramma van Sanoma. Tijdens dit programma zijn 1500 concepten ingediend. Uiteindelijk heeft de jonge ondernemer Nikky Hofland (25) de kans gekregen om, samen met partner in crime Pamela Neelis (23), Spot & Shop via de lean startup methode op te zetten. De website draait vanaf 12 december op volle toeren.

De site is niet alleen voor modeliefhebbers een uitkomst. Ook voor adverteerders is er ruimte om hun kledingstukken aan te prijzen en onderdeel te zijn van de community. Zij weten natuurlijk als geen ander of een bepaald kledingstuk, of een lookalike bij hen te verkrijgen is. De eerste samenwerkingen zijn reeds gestart. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken