SanomaVentures investeert in Springest

SanomaVentures investeert in Springest
  • Media
  • 10 dec 2013 @ 09:19
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineInnovatie

SanomaVentures investeert in opleidingsvergelijker Springest. De site helpt consumenten, werknemers en HR-professionals zich te ontwikkelen door te zoeken en vergelijken in een uitgebreid aanbod van trainingen, cursussen en opleidingen. Er zijn ruim 25.000 reviews te lezen om inzicht te krijgen in de waarde van de verschillende opleidingen.

Springest, opgericht in 2008 als Eduhub door Ruben Timmerman, ontving in 2011 investeringsgeld van onder andere Marque Joosten (ex-Funda), Patrick Kerssenmakers (Fonq), Floris Rost van Tonningen (ex-Hyves) en de Rabobank. De afgelopen twee jaar is Springest uitgegroeid tot de grootste vergelijker op het gebied van leren en ontwikkelen in Nederland.

Organisaties als Aegon, Alliander, Getronics en Vattenfall gebruiken Springest Go, een eigen opleidingsportaal om specifieke opleidingsmogelijkheden voor medewerkers in kaart te brengen en inschrijvingen te verwerken. Sinds 2012 is Springest ook actief in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Springest wil uitgroeien tot de ‘Amazon van het leren’. Ruben Timmerman: 'Met de internationale ambitie, de media en ervaring van Sanoma hebben we een goede partner die ons verder kan helpen in het verwezenlijken van onze plannen. We investeren vooral veel in productontwikkeling, bijvoorbeeld met Springest Discover: geschikte opleidingen op basis van je LinkedIn-profiel. Met Sanoma willen we in Nederland ons bereik van 2,5 naar 5 miljoen unieke jaarlijkse bezoekers brengen.'

Ook zijn er internationale ambities. Timmerman: 'De komende twee jaar willen we in Duitsland en Engeland een leidende positie verwerven. Daarnaast zullen we nog in enkele Europese landen lanceren. Met Springest.com zetten we de eerste stap in het vergelijken van alle e-learning tools die vooral in de VS hard groeien.'

Herman Kienhuis, investment director SanomaVentures: 'Springest is echt een groot Nederlands succes op het gebied van vergelijkingssites in een educatieve markt waar wij veel groeipotentie zien. Met onze investering willen we Springest helpen om dat succes te bestendigen en nog sneller internationaal te groeien. We kunnen daarbij ook onze ervaring met onder andere Kieskeurig.nl en eerdere participatie in FashionChick.com goed inzetten.' 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken