Bert Habets (RTL) Omroepman van het Jaar
- Media
- 17 jan 2014 @ 11:49
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - AwardsTelevisiePersonalia
- 17 jan 2014 @ 11:49
- Redactie Media
Bert Habets is door Broadcast Magazine uitgeroepen tot Omroepman van het Jaar 2013. De redactie van het mediavakblad reikte deze prijs donderdag in de Hilversumse Studio 21 voor de 23e keer uit.
Habets, de CEO van RTL Nederland, treedt in de voetsporen van Matthijs van Nieuwkerk, de Omroepman van 2012 die zijn opvolger via een live videoverbinding bekendmaakte en lovend toesprak. Habets heeft zijn verkiezing niet alleen te danken aan het voortdurende en zich vernieuwende succes van RTL als zenderbedrijf, maar vooral ook vanwege zijn strategische zetten het afgelopen jaar – of zoals hij dat zelf noemt: 'Piketpalen slaan voor de toekomst' – met name als het gaat om video on demand.
Zo lanceren de publieke omroep, RTL en SBS binnenkort NLziet, een gezamenlijke abonnementsdienst voor de drie online platforms NPO Plus, RTL XL en KIJK. Daar kunnen (reclamevrij) tv-series, films, reality, documentaires en shows van de Nederlandse televisie eenvoudig worden bekeken tot 365 dagen na uitzending. Het initiatief daarvoor kwam van Habets, die bovendien met de acquisitie van Videoland een belangrijke stap zette in de digitale, online ontwikkeling van RTL.
Bovendien was 2013 opnieuw een uitstekend jaar voor het omroepbedrijf. RTL 4 brak weer talloze records, zonder daarbij de noodzakelijke vernieuwing uit het oog te verliezen. Zo werd in een meer dan volle talkshowmarkt RTL Late Night met veel succes gelanceerd.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing