Familie Barend koopt Helden Magazine uit bij Sanoma

Familie Barend koopt Helden Magazine uit bij Sanoma
  • Media
  • 30 jan 2014 @ 12:37
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintSportmarketing

Helden Magazine komt weer in handen van de Frits en zijn dochter Barbara Barend. Het sportblad zal met terugwerkende kracht per 1 januari 2014 niet meer worden uitgegeven door Sanoma.

Dat laat hoofdredacteur Frits Barend, die samen met zijn dochter Barbara leiding geeft aan het blad, weten aan NU.nl. Op haar beurt houdt Sanoma in een persbericht nog het voorbehoud dat de deal nog niet helemaal rond is:  

'De onderhandelingen bevinden zich op dit moment in de afrondende fase, dus het gaat om een voorgenomen besluit. Concreet betekent dit dat Sanoma haar aandeel in het kader van de strategische heroriëntatie per die datum verkoopt aan de familie Barend. Door dit besluit komt de functie van één medewerker (1 fte) te vervallen. Helden heeft 3 jaar deel uitgemaakt van ons portfolio. De editie die vandaag wordt gelanceerd in Ridderkerk is de laatste editie die in samenwerking met Sanoma is gemaakt.'

Helden Magazine, dat vier keer per jaar verschijnt, verkocht drie jaar geleden een minderheidsaandeel aan Sanoma. 'In juli vorig jaar kwam de toekomst van het blad bij Sanoma ter sprake vanwege een grote reorganisatie van het sportcluster', zegt Barend tegen NU.nl. In oktober liet de uitgever weten dat bij de reorganisatie Helden op het lijstje stond voor een ‘strategische heroriëntatie’.

Half november diende de familie Barend een businessmodel in, waardoor overname in eigen beheer actueel werd. Om zich helemaal op deze klus te richten neemt Barbara Barend ontslag bij Fox Sports. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken