Familie Barend koopt Helden Magazine uit bij Sanoma
- Media
- 30 jan 2014 @ 12:37
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintSportmarketing
- 30 jan 2014 @ 12:37
- Redactie Media
Helden Magazine komt weer in handen van de Frits en zijn dochter Barbara Barend. Het sportblad zal met terugwerkende kracht per 1 januari 2014 niet meer worden uitgegeven door Sanoma.
Dat laat hoofdredacteur Frits Barend, die samen met zijn dochter Barbara leiding geeft aan het blad, weten aan NU.nl. Op haar beurt houdt Sanoma in een persbericht nog het voorbehoud dat de deal nog niet helemaal rond is:
'De onderhandelingen bevinden zich op dit moment in de afrondende fase, dus het gaat om een voorgenomen besluit. Concreet betekent dit dat Sanoma haar aandeel in het kader van de strategische heroriëntatie per die datum verkoopt aan de familie Barend. Door dit besluit komt de functie van één medewerker (1 fte) te vervallen. Helden heeft 3 jaar deel uitgemaakt van ons portfolio. De editie die vandaag wordt gelanceerd in Ridderkerk is de laatste editie die in samenwerking met Sanoma is gemaakt.'
Helden Magazine, dat vier keer per jaar verschijnt, verkocht drie jaar geleden een minderheidsaandeel aan Sanoma. 'In juli vorig jaar kwam de toekomst van het blad bij Sanoma ter sprake vanwege een grote reorganisatie van het sportcluster', zegt Barend tegen NU.nl. In oktober liet de uitgever weten dat bij de reorganisatie Helden op het lijstje stond voor een ‘strategische heroriëntatie’.
Half november diende de familie Barend een businessmodel in, waardoor overname in eigen beheer actueel werd. Om zich helemaal op deze klus te richten neemt Barbara Barend ontslag bij Fox Sports.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Helden
- Sanoma
- tijdschrift
- uitkopen
- Helden Magazine
- magazine
- Frits Barend
- sport
- Barbara Barend
- management buy-out
- sportblad
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing