Mecom ziet advertentie-inkomsten fors dalen
- Media
- 15 jan 2014 @ 01:56
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 15 jan 2014 @ 01:56
- Redactie Media
Krantenbedrijf Mecom heeft de advertentie-inkomsten in Nederland vorig jaar met 23% zien dalen. De afname kalfde gedurende het jaar wel wat af, aldus het Britse moederbedrijf van de Wegener-kranten dinsdag op basis van voorlopige cijfers.
Advertenties in de Nederlandse kranten van Mecom, zoals de Gelderlander en Brabants Dagblad, brachten in het derde kwartaal 18% minder op dan een jaar eerder, terwijl de schade in het vierde kwartaal 16% bedroeg. Wereldwijd boekte Mecom een daling van 21% van de advertentie-inkomsten.
Mecom had zijn Nederlandse kranten ruim een jaar in de etalage staan, maar besloot afgelopen najaar ze voorlopig toch niet te verkopen. Het mediaconcern zag onder de huidige omstandigheden geen kans er een behoorlijke prijs voor te krijgen.
Over een verkoop van de Limburgse kranten wordt na een staking inmiddels wel weer gesproken met de Belgische uitgever Concentra. Daarover doet Mecom geen nadere mededelingen zolang de onderhandelingen lopen.
De omzet van Mecom nam vorig jaar met 11% af. Het bedrijfsresultaat (ebitda) stabiliseerde naar verwachting op circa 87 miljoen euro. In oktober voorspelde het bedrijf nog een jaarwinst tussen de 70 en 80 miljoen euro. Mecom presenteert de definitieve jaarcijfers medio maart.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Gelderlander
- winst
- Limburg Media Groep
- Limburgs Dagblad
- Brabants Dagblad
- verlies
- Wegener
- kranten
- jaarcijfers
- Mecom
- krant
- advertenties
- dagbladen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing