Opwaardering BRO cijfers objecten Nederlandse Spoorwegen

Opwaardering BRO cijfers objecten Nederlandse Spoorwegen
  • Media
  • 9 jan 2014 @ 14:00
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OutdoorBereikOnderzoek

Met ingang van 1 januari 2014 is er een grote update geweest van het Buitenreclame Onderzoek voor de tellingen van OOH objecten op NS-stations. In de oude situatie werden alleen de contacten van in- en uitstappers meegenomen. Vanaf nu worden ook de contacten van overstappers geteld. Dit zorgt er bijvoorbeeld voor dat er op (overstap)stations als Utrecht CS aanzienlijk meer contacten worden gegenereerd.

Ook zijn de contacten met OOH objecten op het tegenoverliggende perron meegenomen. Bij het wachten op een perron, wordt er meestal naar de parallelle vlakken op het tegenoverliggende perron gekeken. Dit zorgt voor een opwaardering van de huidige contacten op het NS-station. 

Guy Grimmelt, marketing & business development director CBS Outdoor: "Wederom is er een goede stap gezet richting de werkelijke reclamecontacten met OOH objecten op NS-stations. Uit buitenlands onderzoek blijkt bovendien dat vlakken op stations tijdens het wachten - gemiddeld 7 minuten - meerdere keren worden gezien en dat consumenten tijdens het wachten op het openbaar vervoer tot 3 keer meer open staan voor reclame, dan wanneer ze voor de TV zitten." 

www.ns.nl
www.cbsoutdoor.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken