Rob Muntz (LiL.nl): 'Webshops moeten schrijvers en uitgeverijen redden'
- Media
- 30 jan 2014 @ 11:11
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintMultichannelE-commerce
- 30 jan 2014 @ 11:11
- Redactie Media
Bol.com en andere online boekverkopers moeten gezamenlijk de schrijvers en de uitgeverijen redden, vindt directeur Rob Muntz van online boekwinkel LiL.nl. Dit door een gedeelte van de winst terug te geven aan schrijvers en uitgevers.
Nu ook nog eens minimaal 15% van de boekenomzet uit de winkelstraat zal verdwijnen, door o.a. de sluiting van Polare en ECI, biedt LiL.nl schrijvers en uitgevers de reddende hand met het door Muntz in het leven geroepen Fair Paid systeem.
Online boekwinkels als LiL.nl verdienen relatief meer dan reguliere boekwinkels aan de verkoop van een boek. De webwinkels geven hier niets voor terug. Dit kan en moet anders via Fair Paid. De macht van o.a. LiL.nl en Bol.com wordt nog groter door het verdwijnen van de fysieke winkels, de marges van de overgebleven winkels staan nog meer onder druk en schrijvers kunnen geen uitgever meer vinden.
Het komende jaar wil LiL.nl tot 10% van de winst van de boekenomzet teruggeven aan de schrijvers en uitgevers die zich bij LiL.nl hebben aangemeld, zo is het idee. Schrijvers krijgen dan in ieder geval voldoende betaald en uitgevers kunnen blijven uitgeven. Muntz roept op andere online aanbieders dit ook te doen, om zo de noodlijdende branche te redden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing