SBS6 vervroegt uitzendingen Utopia
- Media
- 27 jan 2014 @ 12:34
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieOnlineInteractie
- 27 jan 2014 @ 12:34
- Redactie Media
Tv-zender SBS6 laat vanaf vandaag de uitzendingen van Utopia nauwer aansluiten op de livestream die online te bekijken zijn. Trouwe kijkers vinden de tijd tussen de live-beelden en de tv-uitzendingen te groot.
Naar aanleiding van de enquete die donderdag online is geplaatst op het Utopia-platform, concludeert SBS6 dat de kijker de uitzendingen graag actueler ziet. Van de ruim 13.000 respondenten geeft 90% aan het liefst weinig tijd te zien verstrijken tussen livestream en uitzending van de samenvattingen op televisie. Met ingang van vandaag wordt hier 'voor zover mogelijk' gehoor aan gegeven.
'Dit betekent dat vanaf vandaag de vertraging in de uitzending wordt teruggebracht tot enkele dagen', meldt SBS6. 'Die tijd is noodzakelijk voor het selecteren van de belangrijkste verhaallijnen, de montage en de nabewerking.'
Naast de goed bekeken dagelijkse tv-uitzendingen tussen 19.30 en 20.00 uur, is er online ook veel interesse voor Utopia. Afgelopen week bezochten ruim 610.000 unieke bezoekers de website, gezamenlijk goed voor 9,6 miljoen pageviews en meer dan 3,5 miljoen streamstarts. Dit staat los van het aantal pageviews en streamstarts via de diverse apps, die de afgelopen week respectievelijk 22 miljoen en 7,9 miljoen bedroegen. Het aantal downloads van de Utopia-app is inmiddels bijna 270.000.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing