SBS6 vervroegt uitzendingen Utopia

SBS6 vervroegt uitzendingen Utopia
  • Media
  • 27 jan 2014 @ 12:34
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieOnlineInteractie

Tv-zender SBS6 laat vanaf vandaag de uitzendingen van Utopia nauwer aansluiten op de livestream die online te bekijken zijn. Trouwe kijkers vinden de tijd tussen de live-beelden en de tv-uitzendingen te groot.

Naar aanleiding van de enquete die donderdag online is geplaatst op het Utopia-platform, concludeert SBS6 dat de kijker de uitzendingen graag actueler ziet. Van de ruim 13.000 respondenten geeft 90% aan het liefst weinig tijd te zien verstrijken tussen livestream en uitzending van de samenvattingen op televisie. Met ingang van vandaag wordt hier 'voor zover mogelijk' gehoor aan gegeven.

'Dit betekent dat vanaf vandaag de vertraging in de uitzending wordt teruggebracht tot enkele dagen', meldt SBS6. 'Die tijd is noodzakelijk voor het selecteren van de belangrijkste verhaallijnen, de montage en de nabewerking.'

Naast de goed bekeken dagelijkse tv-uitzendingen tussen 19.30 en 20.00 uur, is er online ook veel interesse voor Utopia. Afgelopen week bezochten ruim 610.000 unieke bezoekers de website, gezamenlijk goed voor 9,6 miljoen pageviews en meer dan 3,5 miljoen streamstarts. Dit staat los van het aantal pageviews en streamstarts via de diverse apps, die de afgelopen week respectievelijk 22 miljoen en 7,9 miljoen bedroegen. Het aantal downloads van de Utopia-app is inmiddels bijna 270.000. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken