Warner wil Eyeworks kopen voor 200 miljoen euro
- Media
- 8 jan 2014 @ 09:02
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 8 jan 2014 @ 09:02
- Redactie Media
Warner Brothers zou 200 miljoen euro willen betalen voor het Nederlandse tv-productiebedrijf Eyeworks. Gisteren lekte al uit dat de Amerikaanse mediamoloch in Nederland is om de financiële huishouding van Eyeworks te controleren. Een overname lijkt dus snel in de maak.
Gisteren was de beoogde overnamesom nog niet bekend, maar inmiddels melden ingewijden dat Warner bereid is ruim 200 miljoen euro te betalen, inclusief de overname van schulden. Deze maand nog beslist het Amerikaanse bedrijf of het Eyeworks inderdaad wil kopen. Tot die tijd is de Amerikanen exclusiviteit gegarandeerd, zo meldt het FD.
Oerlemans startte zijn bedrijf in 2001 samen met zijn compagnons Ronald van Wechem en Robert van den Boogaard. Het drietal aast al langer op een overname en heeft daarbij de steun vangrootaandeelhouder Joop van den Ende, die in 2006 een belang van 30% in Eyeworks verwierf.
Eyeworks is bekend van internationaal doorverkochte tv-formats als De Nationale IQ-test (Test The Nation) en Sterren Springen (Celebrity Splash). De Amsterdamse tv-producent had in 2012 een omzet van ruim 250 miljoen euro. De brutowinst was in dat jaar 30 miljoen euro, netto bleef er onder aan de streep 13,9 miljoen euro over. Time Warner draait per jaar 12,5 miljard dollar omzet op het gebied van tv en entertainment.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing