De Volkskrant kiest UAF voor CPC 2014

De Volkskrant kiest UAF voor CPC 2014
  • Media
  • 24 feb 2014 @ 16:07
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

De redactie van de Volkskrant heeft de Stichting voor Vluchtelingstudenten (UAF) gekozen als goed doel voor de Creative Press Challenge 2014. De Creative Press Challenge is een jaarlijks terugkerende wedstrijd voor de top van de Nederlandse reclamewereld. Elk jaar kiest de Volkskrant-redactie een goed doel dat hen na aan het hart ligt en waar creatieven helemaal op los kunnen gaan met hun ideeën. Aan de eerste editie deden vorig jaar 50 creatieve teams mee. Dit jaar vindt de wedstrijd voor de tweede keer plaats en opnieuw is MarketingTribune mediapartner.

Goede match
De Volkskrant-redactie koos de Stichting voor Vluchtelingstudenten vanwege de goede match met de identiteit van de Volkskrant. Onderwijs en maatschappelijke betrokkenheid gaan hand in hand met de Volkskrant. De stichting, waarvan voormalig premier Ruud Lubbers voorzitter is, begeleidt hoogopgeleide vluchtelingen persoonlijk bij het maken van een studiekeuze, het volgen van een studie en het zoeken naar een baan die aansluit bij opleiding en capaciteiten. Dit helpt hen bij het verwerven van een passende maatschappelijke positie.
Grote eer
‘De Stichting voor Vluchtelingstudenten biedt mensen die de vreselijkste dingen hebben meegemaakt een nieuwe kans door scholing en studie. Dat spreekt ons bij de Volkskrant erg aan. Het is belangrijk om mensen de mogelijkheid te bieden hun blik te verbreden’, aldus Philippe Remarque, hoofdredacteur van de Volkskrant. Mardjan Seighali, directeur van de Stichting voor Vluchtelingstudenten, geeft aan het een grote eer te vinden het goede doel voor de Creative Press Challenge te zijn.
Tweede editie
Na de succesvolle lancering in 2013 vindt de Volkskrant Creative Press Challenge dit jaar voor de tweede keer plaats. Bij de eerste editie werden creatieven uitgedaagd om de identiteit van het goede doel Free Press Unlimited terug te brengen tot de essentie: één idee gevat in één briljante printadvertentie. Ruim 50 teams deden mee aan de wedstrijd. Reclamebureau Alfred werd door een gerenommeerde jury gekozen als winnaar. Het werk is ingezonden naar het Cannes Lions International Festival of Creativity 2014.
 

Kijk voor een indruk van de challenge van 2013 op: www.creativepresschallenge.nl

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken