Donald Duck lanceert educatieve app
- Media
- 26 feb 2014 @ 14:33
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - AppsDigitaalOnline
- 26 feb 2014 @ 14:33
- Redactie Media
Donald Duck weekblad heeft samen met The Walt Disney Company en het onderwijs een edutainment-label gelanceerd: Duckwise. Binnen dit label ontwikkelt 'het vrolijk weekblad' de komende jaren diverse digitale en printproducten. Het eerste initiatief van Duckwise is de Duck Quiz-app.
De Duck Quiz behandelt vijf categorieën (aardrijkskunde, geschiedenis, dieren, Disney en Donald Duck), waarbinnen verschillende levels gespeeld kunnen worden met een favoriet Duckstad-personage. Spelenderwijs wordt in deze iPad-app de algemene kennis én de kennis over Duckstad getest. De vragen - gericht op jonge én oude spelers - zijn ontwikkeld door redacteuren en leerkrachten.
De belangrijkste pijlers van Duckwise zijn educatie en fun. Spelenderwijs leren leidt tot het beste resultaat, zo blijkt uit diverse onderzoeken. Uitgeverij Sanoma liet het ook zelf onderzoeken in samenwerking met PAM en Nieuwsgierig Onderzoek.
Suzan Schouten, uitgever Kids & Teens bij Sanoma: 'Met Duckwise willen we het leren in Nederland vrolijker maken en tegelijkertijd willen we met Donald Duck op een aansprekende manier kennis en belangrijke vaardigheden bij kinderen onder de aandacht brengen. Met als doel, de vrolijkste zijn in het educatieve segment.'
Duckwise is een samenwerking tussen Sanoma Media, Sanoma Learning en The Walt Disney Company. Sanoma Learning, met in Nederland Uitgeverij Malmberg, is een toonaangevende Europese aanbieder van zowel gedrukte als digitale leeroplossingen. Het realiseren van betere leerresultaten van leerlingen en het ondersteunen van docenten is het doel. Daarnaast exploreert Sanoma Learning voortdurend nieuwe initiatieven om te kunnen inspelen op veranderende media- en onderwijsbehoeften.
Inge Martens, Licensing Director The Walt Disney Company Benelux: 'Disney Learning is een belangrijke pijler binnen Disney Publishing. Dit veelbelovende initiatief om het merk Donald Duck te gebruiken om kinderen op een leuke manier aan te zetten tot het vergaren van kennis, vergroot de kansen van de Nederlandse kinderen in de toekomst.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing