Guido van Nispen wordt algemeen directeur ANP

Guido van Nispen wordt algemeen directeur ANP
  • Media
  • 20 feb 2014 @ 16:42
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • JournalistiekPersonaliaContent

Guido van Nispen wordt de nieuwe algemeen directeur van het ANP. Hij is nu nog financieel directeur bij het persbureau. Van Nispen volgt Erik van Gruijthuijsen op, die in januari vertrok naar uitgever Wegener.

De adviesaanvraag voor de benoeming ligt momenteel bij de ondernemingsraad, dus is Van Nispen formeel nog niet benoemd. Dit is echter een formaliteit. 

Van Nispen (48) is nu CFO van het ANP en zal die functie blijven vervullen. 'Dit zal zorgen voor een slagvaardiger eenhoofdige bestuursstructuur waarmee de beste focus op de uitbouw van het ANP ontstaat, de juiste mensen op de juiste posities komen en het ANP in staat wordt gesteld om alle energie en middelen aan te wenden als leverancier van nieuws en informatie in Nederland', aldus het persbureau in een eigen persbericht.

Rijkman Groenink, president-commissaris van het ANP: 'Van Nispen wordt algemeen directeur op een moment dat het ANP weer een volgende stap gaat zetten om zijn betekenisvolle rol in nieuws en media verder vorm te geven. Dat is een uitdagende klus . Hij zal eraan beginnen met een sterke hoofdredacteur (Marcel van Lingen, red.) en ingewerkt managementteam.'

Yoeri Albrecht, voorzitter van het bestuur van de Vereniging Veronica, de eigenaar van het ANP, over de voorgenomen benoeming: 'Guido van Nispen is mede doordat hij al lang bij het ANP is betrokken, de juiste persoon om het bedrijf vanaf nu te leiden. Vereniging Veronica wil dat het ANP een belangrijk element blijft van de nieuws- en informatievoorziening in Nederland.' 

Zelf zegt Guido van Nispen: 'Het ANP staat bekend om zijn betrouwbaarheid, kennis en kwaliteit in nieuws en informatievoorziening. Dat heeft in samenwerking met de mediapartners van het ANP geleid tot een forse uitbouw van onze dienstverlening aan bedrijven, instellingen en overheden. Het is prachtig om daaraan bij te kunnen dragen, zeker met zo'n goed en ingewerkt team.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken