Netflix sluit deal met kabelaar Comcast
- Media
- 25 feb 2014 @ 10:29
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieMedia
- 25 feb 2014 @ 10:29
- Redactie Media
Online videodienst Netflix betaalt de Amerikaanse kabelmaatschappij Comcast een onbekend geldbedrag om te zorgen dat haar films en series zonder problemen worden gestreamd. In ruil krijgt Netflix toegang tot het breedbandnetwerk van Comcast. De afspraak wordt gezien als een mijlpaal en kan een precedent scheppen voor toekomstige onderhandelingen van Netflix met andere breedbandaanbieders in de VS.
Deze verwachting komt van verschillende ingewijden met wie The Wall Street Journal heeft gesproken. De actie van Netflix volgt op berichten dat klanten steeds vaker last hebben van haperingen bij het streamen van series. Netflix-topman Reed Hastings zou deze slechte ontvangst niet langer kunnen accepteren.
Telecombedrijven hebben in het verleden al gewaarschuwd dat het ‘gewone' internet dichtslibt door steeds zwaardere eisen, zoals beeld op hoge kwaliteit en het razendsnelle groeiende aantal downloads. Daarom zou het niet gek zijn als bedrijven als Netflix, die veel bandbreedte gebruiken, meer moeten gaan betalen.
Eind vorige week werd bekend dat de Amerikaanse toezichthouder voor radio- en tv-uitzendingen FCC niet in beroep gaat tegen de uitspraak die een federale rechtbank vorige maand deed met betrekking tot netneutraliteit, meldt Villamedia. Netneutraliteit is het principe dat alle data op internet met dezelfde prioriteit wordt behandeld. De rechtbank sprak zich toen uit in het voordeel van het Amerikaanse telecombedrijf Verizon. De FCC kan internetproviders niet opleggen alle data op internet met dezelfde prioriteit te behandelen.
Zie ook dit artikel van The Washing Post, waarin wordt gesproken over een 'fundamentele ondermijning' van netneutraliteit.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing