RTL Nieuws verjongt presentatieteam

RTL Nieuws verjongt presentatieteam
  • Media
  • 17 feb 2014 @ 10:09
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaTelevisieStrategie

Presentatrices op leeftijd maken bij RTL Nieuws plaats voor de nieuwe garde: Daphne Lammers (1972) wordt anchor en krijgt versterking van Jetske Schrijver (1977) en zoals al eerder bekend Merel Westrik (1979). Zij vervangen de eind-veertigers Margreet Spijker en Suzanne Bosman.

Daphne Lammers vormt met Roelof Hemmen het nieuwe presentatie-duo van RTL Nieuws. Ze presenteerde de afgelopen jaren geregeld het RTL Nieuws. Daarbij presenteerde zij Editie NL.

Na haar studie aan de Utrechtse School voor Journalistiek ging Daphne aan de slag als verslaggever bij RTL Nieuws en 5 in het Land. Vanaf 2004 was zij te zien als presentator van Editie NL en enkele jaren later ook van RTL Nieuws als vervanger voor Bosman en Spijker.

Daphne Lammers: 'Dit voelt voor mij als een heel bijzondere stap in mijn carrière. Ik ben achttien jaar geleden bij RTL Nieuws als stagiair binnengekomen. De laatste paar jaar heb ik met veel plezier als invaller het Nieuws gepresenteerd. Dat ik nu de vaste anchor word, mag je gerust een droom die uitkomt noemen.'

Harm Taselaar, hoofdredacteur RTL Nieuws, is blij met het doorgroeien van eigen talent: 'Daphne is een van de meest ervaren collega’s op onze nieuwsredactie. Zowel voor als achter de camera is ze een journalist die van wanten weet. Als anchor combineert ze de kwaliteiten die een goede anchor moet hebben. Het geeft mij dan ook een fijn en comfortabel gevoel dat Daphne de vaste partner van Roelof Hemmen wordt. Samen vormen ze een machtig nieuwsduo waar we veel plezier aan gaan beleven.'

De nieuw aangetrokken Jetske Schrijver en Merel Westrik werkten beide eerder voor de Amsterdamse lokale tv-zender AT5, die in Hilversum te boek staat als een erkende kweekvijver.

Tegenover Het Parool ontkent RTL trouwens dat de 'nieuwe weg' die met het aantrekken van Schrijver en Westrik is ingeslagen gelijkstaat aan een verjonging van de presentatrices. 'Met een nieuwe weg bedoelen we dat we onze site en apps dichter bij de tv-uitzendingen willen brengen. Daarnaast komen we in april met een nieuw logo en nieuwe studio.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken