The Innovation Station krijgt 69.000 euro subsidie

The Innovation Station krijgt 69.000 euro subsidie
  • Media
  • 11 feb 2014 @ 12:27
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieVideoContent

Het Stimuleringsfonds voor de Pers heeft een innovatiesubsidie van 69.000 euro toegekend aan The Innovation Station, een Nederlands digitaal televisiekanaal met een internationale focus op innovatie. Projectleider is Erwin Blom, voormalig hoofd Digitaal van de VPRO en oprichter van videoplatform Fast Moving Targets.

De innovatie-focus is tweeledig: de initiatiefnemers willen tv-kijken innoveren én uitzendingen maken over innovaties. Elke dag zal in het teken staan van een ander onderwerp. Blom, die het project opstartte vanuit zijn huidige project Fast Moving Targets, omschrijft zijn plannen als volgt: 

'The Innovation Station is een internationaal (video) kanaal over sociale en technologische innovatie. Het is community-tv die vernieuwers en vernieuwingen van toen en nu centraal stelt en zowel inhoudelijk als qua financiering optimaal gebruik wil maken van de kennis, kunde en mogelijkheden van het publiek. Een kanaal met journalistiek karakter dat samen met het publiek de toekomst wil verkennen, samen de toekomst wil duiden, samen de mogelijkheden wil benutten. Onderwerpen, makers en publiek komen samen op zender of site, maar ook via events en bijeenkomsten.'

The Innovation Station krijgt een eigen redactie die video gaat produceren. In de startfase is er vooralsnog alleen subsidie voor één redactiemedewerker en één videomedewerker. Blom rekent erop dat het publiek ook actief meewerkt en zelf inhoud aanlevert. Hij heeft zijn netwerk in ieder geval actief benaderd om dat te doen. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken