WK Darts bovenaan Social TV Ratings van januari

WK Darts bovenaan Social TV Ratings van januari
  • Media
  • 11 feb 2014 @ 13:22
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaTelevisie

Hoewel we nu met z'n allen in de ban zijn van het Olympische schaatsen, domineerde een compleet andere sport de Social TV Ratings van januari: darts. De WK-finale op RTL7 met een zegevierende Michael van Gerwen blijkt het meest getwitterde tv-programma van de afgelopen maand, goed voor maar liefst 43.706 tweets.

In de maand januari zijn in totaal 1.041.439 tv-gerelateerde tweets verstuurd, zo blijkt uit de SPOT Social TV Ratings, een overzicht van tv-programma’s die de meeste activiteit realiseren op Twitter. Met deze maandelijkse rapportage in samenwerking met Remotely.tv wil SPOT de wederzijds versterkende werking en relatie tussen TV en social media inzichtelijk maken.

De finale van het WK Darts op 1 januari leverde 43.706 tweets op. Michael van Gerwen, ‘Mighty Mike’, versloeg de schot Peter Wright en bezorgde zichzelf hiermee voor het eerst de koppositie op de wereldranglijst. Voor RTL7 leidde deze overwinning qua kijkcijfer én qua social tv-rating tot een groot succes. Omgerekend plaatste elke twitteraar 1,85 berichten, ruim twee derde van de tweets zijn afkomstig van mannen.

Top 10 Tweets doelgroep Totaal januari 2014

  1. 01-01-2014 20:30 RTL7 Darts: WK-finale (RTL7, 43.706) 
  2. 02-01-2014 20:30 Wie is de Mol? (Ned1, 22.346) 
  3. 22-01-2014 22:25 KNVB Beker (Veronica, 20.951)
  4. 25-01-2014 20:40 All you need is love RTL 4 11.010
  5. 03-01-2014 20:30 The Voice Kids RTL 4 9.950  
  6. 06-01-2014 19:30 Utopia SBS 6 8.867
  7. 26-01-2014 20:20 Boer zoekt vrouw internationaal Ned 1 8.806
  8. 22-01-2014 21:30 Sta op tegen kanker Ned 1 7.318
  9. 29-01-2014 20:30 De Nationale IQ-test 2014 Ned 1 7.010
  10. 13-01-2014 18:30 FIFA Ballon d'Or in Zürich Eurosport 5.627

Nederland 1 heeft in januari veel programma’s uitgezonden waar twitteraars massaal op hebben gereageerd. De meeste tweets zijn verstuurd rondom ‘Wie is de Mol’, ‘Boer zoekt vrouw internationaal’ en de benefietuitzending ‘Sta op tegen Kanker’. Met 2,25 tweets per twitteraar heeft de internationale editie van Boer zoekt Vrouw de meeste tweets per twitteraar gerealiseerd. De gelijke verdeling tussen de mannelijke en vrouwelijke twitteraars bij dat programma is opvallend. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken