Endemol Nederland en RTL Nederland ontwikkelen campagne voor Smiths: Gezellige Tijden

Endemol Nederland en RTL Nederland ontwikkelen campagne voor Smiths: Gezellige Tijden
  • Media
  • 30 mrt 2014 @ 18:53
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded content

Endemol Nederland en RTL Nederland hebben een nieuwe campagne voor Pepsico / Smiths ontwikkeld, met als doel het publiek opnieuw kennis te laten maken met de product variatie van Smiths. In de campagne worden de zes smaken van Smiths tot leven gebracht als karakters in hun eigen soap Gezellige Tijden.

De campagne is gebaseerd op een tweeledig concept waarin transmediale storytelling en gamifaction samenkomen en maakt gebruik van de kracht van de zeer succesvolle RTL 4-serie Goede Tijden, Slechte Tijden. De zes smaken van Smiths spelen de hoofdrol in de digitale soap ‘Gezellige Tijden’,  waarin intriges, verhoudingen, liefdes, ruzies en romances aan bod komen, gelardeerd met een flinke dosis humor. De soap wordt voor een deel verteld in TV-commercials, en voor een ander deel in de acht maanden durende campagne op een speciaal ingerichte landingpage op www.desmaakvanvandaag.com. 

Daarnaast hebben de karakters een prominente plek in de GTST Quiz, een Q&A over 24 jaar GTST. De GTST Quiz is ontwikkeld als Turnbased App voor Android en iOS en als tv-programma tijdens de zomerstop van de soapserie. Door het concept terug te laten komen in diverse media-uitingen en contactmomenten van Smiths en Goede Tijden, Slechte Tijden, komt de consument op een speelse manier in contact met de diversiteit van de productrange van Smiths.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken