MyRadio en Crush Radio sluiten zich aan bij v-OR
- Media
- 3 mrt 2014 @ 19:09
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Radio
- 3 mrt 2014 @ 19:09
- Redactie Media
Het online radioplatform MyRadio, onderdeel van de Sky Radio Group, en het talentenstation Crush Radio hebben zich aangesloten bij de Stichting verenigde-Online Radiostations (v-OR). De stichting werd twee jaar geleden opgericht door Traffic Radio en Pinguinradio, met als doel de internet radiomarkt verder te professionaliseren.
V-ORzitter Lars Schotanus: 'De aansluiting van MyRadio en Crush Radio, met gedreven radiomensen hierachter, is een mooie aanwinst voor onze stichting. Bovendien is het wederom een bevestiging van het belang van de v-OR en het bewijs dat online radio een serieuze rol van betekenis aan het spelen is in het vernieuwende medialandschap.'
My Radio
Kiki van Leeuwen Boomkamp, Product Manager MyRadio: 'Ondanks dat MyRadio een geval apart is binnen de online radiowereld, is het voor ons belangrijk om de krachten te bundelen in een stichting als de v-OR. Op deze manier kunnen we elkaar op de hoogte houden van het reilen en zeilen in het wereldje, van elkaar leren en elkaar inspireren.'
Het MyRadio platform bestaat momenteel uit meer dan vijfendertig radiostations in elke muziekstijl. De luisteraar kan zelf een kant en klaar muziekstation kiezen die het beste bij zijn/haar muziekstijl past of stations combineren. Ook kan er extra content als Nieuws, Weer en Verkeer worden toegevoegd. Door de mogelijkheid om tracks te liken, disliken of skippen hoort de MyRadio luisteraar alleen de zelf gekozen favoriete muziek. De slimme technologie van MyRadio houdt zelfs rekening met het tijdstip van de dag, de actualiteit en de locatie van de luisteraar waarmee een steeds persoonlijker station ontstaat.
Crush Radio
Pierre Papa van Crush Radio: 'Ik ben heel blij dat de v-OR ons heeft gevraagd om lid te worden, zo kunnen we gezamenlijk verder innoveren en versterken.'
Crush Radio is het talenten station van de Nederlandse radio. Jonge radiomakers krijgen hier de kans om zichzelf te ontwikkelen. Crush Radio is 24 uur per dag on air met een muziekformat voor jongeren en met ieder uur Novum Nieuws. In de avond en in het weekend zijn er gepresenteerde radioshows. De jonge dj's/producers van Crush krijgen daarnaast professionele begeleiding en coaching. Tot dusver stroomden de talenten door naar onder meer Radio 538, 3FM, Radio 10 en Slam FM.
Over de v-OR
De verenigde-Online Radiostations (v-OR) is een stichting met als doel de gemeenschappelijke belangen van online radio exploitanten te behartigen en te vertegenwoordigen. De v-OR wil met deze bundeling van krachten de ontwikkeling en professionalisering van de online radiomarkt in Nederland stimuleren.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing