Rabobank wil studenten financieel bewuster maken
- Media
- 20 mrt 2014 @ 19:55
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - VideoMarketing
- 20 mrt 2014 @ 19:55
- Redactie Media
Uit onderzoek van het Nibud blijkt dat 75% van de studenten geen idee heeft waarvoor zij verzekerd zijn. Vandaag lanceert Rabobank Utrecht de tweede aflevering van Casa Nova, een scrpited reality serie waarin vier bewoners van het Utrechtse studentenhuis Casa Nova worden gevolgd.
Met dit format wordt vanuit de leefwereld van de student bewustwording voor zowel de financiële problemen als de bancaire oplossingen gecreëerd.
Sinds een jaar heeft Rabobank Utrecht een eigen studentenraad, die meekijkt naar de product- en dienstverlening van Rabobank. In het kader van het speerpunt financiële educatie vroeg de bank haar studentenraad naar haar mening over de oplossingen op het gebied van bank- en verzekeringszaken voor studenten.
Na het succes van de eerste aflevering Bob’s Tinder Date met meer dan 3.000 views in 3 weken lanceert Rabobank Utrecht vandaag het vervolg van Casa Nova: Anna’s Huisfeest. In deze aflevering staat verwarring omtrent verzekeringen en de dekking ervan centraal. Naast medewerking van diverse studenten leverde ook de Utrechtse dj Jorn Mondt een bijdrage met zijn hiervoor samen met Paul van Schie gecomponeerde track.
Paul-Peter Fransen, Senior Marketeer Particulieren Rabobank Utrech: 'Rabobank Utrecht hecht veel waarde aan de mening van haar haar klanten en leden en daarom werkt de Rabobank steeds vaker in co-creatie met deze groep. Een werkgroep van de studentenraad is vanuit deze gedachte bij het gehele project betrokken geweest: probleembeschrijving, pitch, script, filmlocaties, aanwezig bij de opnames en feedback op de uitvoering.'
Op 16 april wordt aflevering 3 gelanceerd. Voor de verspreiding van de filmpjes kiest Rabobank Utrecht naast de traditionele kanalen, zoals direct e-mail, ook voor Facebook en Twitter.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing