Wegener benoemt bij BN De Stem eerste hoofdredacteur annex marketingdirecteur

Wegener benoemt bij BN De Stem eerste hoofdredacteur annex marketingdirecteur
  • Media
  • 12 mrt 2014 @ 10:07
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintMarketingJournalistiek

BN/De Stem heeft de Wegener-primeur van de eerste 'hoofdredacteur nieuwe stijl'. Oftewel: de eerste redactionele baas die tegelijk verantwoordelijk is voor de marketing van de krant. Per 1 april start Johan van Uffelen (59) in deze nieuwe functie.

Van Uffelen is dertien jaar hoofdredacteur van BN/De Stem. Hij was de eerste hoofdredacteur van NU.nl en werkte verder voor de Wereldomroep, RTL Nieuws en TV8, de commerciële omroep die later fuseerde met Omroep Brabant.

Over zijn nieuwe functie zegt hij tegen Villamedia: ‘Meer dan in het verleden zal ik mede verantwoordelijk zijn voor de rendementsontwikkeling. Ik ben niet commercieel verantwoordelijk, maar hoofdredactie en directie zijn wel samen verantwoordelijk voor de bedrijfsresultaten. Dat laat onverlet dat ik waak over de onafhankelijkheid en integriteit van de redactie.’

Volgens Van Uffelen past deze functie van 'hoofdredacteur 2.0' bij de veranderingen die de dagbladsector doormaakt. ‘Redactie en commercie komen bij elkaar over vloer. Er is sprake van kruisbestuiving. Stel, we willen een bijlage maken over de drie pijlers in West-Brabant: maintenance, logistiek en duurzaamheid. Marketing en sales bekijken of het commercieel interessant is. De inhoud van de bijlage bepaalt de redactie. Maar het kan goed zijn dat een verkoper met een interessante tip komt over een interessant bedrijf.’

Het idee van de 'hoofdredacteur nieuwe stijl' is vorig jaar bedacht door de Wegener-top. Van Uffelen: ‘Het speelveld wordt breder. Dat vind ik leuk. De krant draait een mooi rendement (circa 15%) en we zijn koploper op het gebied van multimedia en samenwerking met Omroep Brabant. Dat wil ik graag verder uitbouwen.’ 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken