Multichannel Conference: Carolien de Rooi over de branded content-strategie van Sanoma
- Media
- 22 apr 2014 @ 09:25
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - EvenementMediastrategieMiddelen
- 22 apr 2014 @ 09:25
- Redactie Media
Op 23 en 24 april vindt de Multichanel Conference plaats in de Jaarbeurs in Utrecht. Een van de sprekers is Carolien de Rooi, Manager Strategie & Concept bij Sanoma. MarketingTribune spreekt met haar. 'De toekomst van media is multichannel.'
Dag Carolien, kun je Sanoma introduceren?
'Sanoma is het mediabedrijf met het meest toonaangevende portfolio in Nederland en werd in 2013 in het kerstrapport van Adformatie al uitgeroepen tot de beste exploitant voor geïntegreerde, multi-media communicatiemogelijkheden. Met onze sterke merken hebben we een stevige marktpositie in alle onderdelen van de mediabranche: publiekstijdschriften, televisiezenders, events, customer media, e-commerce, sites en apps. Ons portfolio bestaat uit uiteenlopende A-merken, waaronder AutoWeek, Donald Duck, Delicious, Flow, Grazia, Kieskeurig.nl, Libelle, LINDA, Margriet, Net5, NU.nl, SBS6, SchoolBANK, Startpagina, Tina, Viva, vtwonen en Veronica.
Sanoma heeft met deze merken en onze verschillende channels een breed scala aan mogelijkheden om boodschappen en content multichannel aan te bieden. Dat kunnen we als geen ander. Relevante (branded) content voor de juiste doelgroep, op het voor hen juiste moment via het best passende mediumtype: print, TV, desktop, smartphone of tablet. En dat alles binnen een kwalitatief Umfeld.'
Wat is de visie van Sanoma op multichannel strategie?
'Mensen gebruiken verschillende media op verschillende tijdstippen en plekken gedurende hun dag. Voor Sanoma is dat het uitgangspunt. Waar bevindt de consument zich en hoe lezen ze welke content het liefst? Onze strategie is multichannel en de marketing solutions die we onze adverteerders bieden ook. De toekomst van media is multichannel en content is daarbij key.'
De titel van jouw presentatie op Multichannel Conference is Branded Content, reclame of redactie. Kun je alvast een tip van de sluier oplichten?
'Ik wil vooral mensen inspireren met een aantal van onze succesvolle cases waarbij ik wil laten zien hoe branded content in de praktijk werkt en hoe wij omgaan met de scheidslijn tussen redactioneel en commercieel. En natuurlijk hoe we de boodschap naadloos laten aansluiten bij de verschillende kanalen die we inzetten.'
Wat is het laatste nieuws?
'De ontwikkelingen rondom native advertising gaan heel snel. We zijn steeds beter in staat, ook technische gezien, om relevante content op het juiste moment bij de juiste consument brengen. Dit biedt prachtige kansen voor onze adverteerders. We zien dat native advertising werkt en we hebben mooie cases om dat aan te tonen. Die kennis delen we graag met de markt en daarom zie je mij straks op het podium tijdens de Multichannel Conference.'
www.multichannelconference.nl
www.sanoma.nl
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing