Piet Bakker: 'Kranten goochelen met digitale oplage'
- Media
- 17 apr 2014 @ 12:01
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekVerdienmodellenBereikContent
- 17 apr 2014 @ 12:01
- Redactie Media
De Nederlandse dagbladen goochelen met hun digitale oplagen, schrijft media-onderzoeker Piet Bakker in een analyse voor vakblad Villamedia. Er zijn zoveel verschillende vormen abonnementen dat het lastig is om oplagen van kranten met elkaar te vergelijken.
Volgens Bakker groeit het aantal digitale abonnees van dagbladen wel, maar wordt er een stuk minder mee verdiend dan met de papieren oplage. Bakker: ‘De digitale groei is veelbelovend maar de wijze waarop die oplage gemeten wordt, is volgens uitgevers en hoofdredacteuren frustrerend en onduidelijk, omdat iedereen het op een andere manier lijkt te doen. Een realistischer systeem en inzicht in het daadwerkelijk leesgedrag zou meer dan handig zijn.’
De analyse van Piet Bakker staat op Villamedia.nl achter een betaalmuur. U heeft er dus een... digitaal abonnement voor nodig. Hoe toepasselijk.
Piet Bakker publiceert ook elders op het web. Zie: JournalismLab.nl en Tijdschriftcijfers.tumblr.com.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- oplage
- HU
- Villamedia
- Hogeschool Utrecht
- media
- abonnement
- verdienmodel
- wetenschapper
- e- paper
- betaalmuur
- onderzoeker
- Piet Bakker
- dagbladen
- analyse
- digitaal
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing