Joris van der Pol leidt One Media Sales

Joris van der Pol leidt One Media Sales
  • Media
  • 9 apr 2014 @ 14:18
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkSalesRadioPersonalia

Joris van der Pol start per 10 april als algemeen directeur van One Media Sales, de grootste salesorganisatie voor de commerciële radio. De aandeelhouders Talpa en Radiocorp hebben besloten tot deze uitbreiding van de directie. Samen met de huidige directieleden Herman ten Cate, directeur strategie & operations, en commercieel directeur Roel Willemsen gaat Van der Pol leiding geven aan 28 mensen.

Talpa en Radiocorp zijn unaniem tot dit besluit gekomen gezien de enorme potentie die zij in One Media Sales zien. Het saleshuis bestaat nu een half jaar en geeft veel aanleiding voor een volgende stap. Hiervoor willen de aandeelhouders een ervaren persoon aan boord hebben, die ruime kennis heeft in zowel media-sales als in het besturen van een bedrijf. Van der Pol heeft beide zaken in huis.

Jacqueline Smit namens Talpa Radio Holding: 'One Media Sales speelt geweldig in op de ontwikkeling in de markt, waarbij adverteerders en mediabureaus op zoek zijn naar een professionele partner die voldoende schaalgrootte in huis heeft om een serieuze businesspartner te kunnen zijn. One Media Sales heeft dat en met de toevoeging van Joris aan de directie zijn we ervan overtuigd dat die waarde alleen maar meer gaat toenemen.'

Carlo de Boer namens Radiocorp: 'One Media Sales bewijst zijn waarde al ruimschoots voor onze radiostations 100% NL en Radio 10, door een goede commerciële propositie in de markt te zetten. Joris ken ik al vijftien jaar als een zeer gedreven radioman, met een grote commerciële inslag. Ik weet zeker dat hij de positie van One Media Sales verder kan uitbouwen.'

Joris van der Pol: 'One Media Sales vertegenwoordigd maar liefst zes prachtige radiomerken die allemaal een unieke positie in het medialandschap hebben. Je kan je voorstellen dat ik enorm veel zin heb in het verder uitbouwen van die positie samen met het team, de radiostations en uiteraard de adverteerders en mediabureaus.'

Door op exclusieve basis de spotverkoop van de radiostations Radio 538, SLAM!FM, 100%NL, Radio 10, Sublime FM en Efteling Radio te kunnen aanbieden aan de markt, is One Media Sales de grootste salesorganisatie voor commerciële radio. Wekelijks bereiken deze stations zes miljoen unieke luisteraars, goed voor een marktaandeel van 25% in de doelgroep 20-49 jaar. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken