Jubilerend Classic FM bereikt jonger publiek
- Media
- 1 apr 2014 @ 13:22
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - RadioMarketingDoelgroep
- 1 apr 2014 @ 13:22
- Redactie Media
Classic FM, het klassieke radiostation, bestaat in april 20 jaar. In deze feestmaand laat Classic FM horen en zien dat klassieke muziek voor iedereen is. Dat gebeurt onder meer met twee nieuwe radiostemmen op de klassieke zender: Michael Pilarczyk en Babette van Veen.
Het Classic FM van nu brengt klassieke muziek voor een jonger publiek dan 20 jaar geleden. De muziek wordt zorgvuldig gekozen op basis van huidige trends en ontwikkelingen, herkenbaarheid van stukken en jonge musici krijgen een podium. Op Classic FM zijn de broers Jussen, Iris Hond en Remy van Kesteren te horen, maar ook Einaudi en Ennio Morricone. Elke avond staat een ander thema in de programmering centraal, variërend van Movies Monday en Smooth Classics tot The Hall of Fame en Feel Good Friday. Deze verfrissende programmering is de basis van Classic FM.
Als zender heeft Classic FM de afgelopen jaren stappen gezet om een jonger publiek enthousiast te maken voor klassieke muziek. De vooroordelen over klassieke muziek zijn echter moeilijker te doorbreken. Klassieke muziek wordt nog vaak geassocieerd als muziek van vroeger, de veronderstelling leeft dat het alleen uit lange stukken bestaat en dat het droevige muziek is. Classic FM wil in de jubileum maand de vooroordelen doorbreken en met luisteraars genieten van klassieke muziek.
Lenny Hoogwerf, product manager Classic FM: ‘Het jubileum wordt groots gevierd: de hele maand april staat in het teken van 20 jaar Classic FM in Nederland. Zo nemen we luisteraars mee voor een heel bijzonder klassiek diner op zee en luisteraars maken kans op een volledig verzorgde reis naar het bloemeneiland Madeira. Met de vorig jaar ingezette nieuwe koers van Classic FM weten we een breed publiek aan te spreken. Ik ben trots op het team van Classic FM dat al 20 jaar met heel veel plezier zorgt voor een radiostation met klassieke muziek voor iedereen.’
Classic FM, onderdeel van Sky Radio Group, is het populairste klassieke radiostation van Nederland met overdag non-stop de beste en mooiste klassieke hits en interessante thema-avonden zoals 'Movies Monday' en 'Smooth Classics'. Classic FM is 'klassiek voor iedereen' en overal te ontvangen via DAB+, de kabel, de apps voor iOS en Android en via internet op ClassicFM.nl.
Bij een jubileum hoort ook een nieuw toefje op de taart. Dat zijn de twee nieuwe stemmen van Classic FM: Michael Pilarczyk en Babette van Veen. Pilarczyk is de nieuwe station-voice van het klassieke radiostation en Van Veen is in een groot deel van de radiopromo’s op de zender te horen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Michael Pilarczyk
- Classic FM
- radio
- jongeren
- doelgroep
- Sky Radio Group
- klassieke muziek
- jubileum
- Babette van Veen
- 20 jaar
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Hornbach pioniert met 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
Laatste Nieuws
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing