Nickelodeon Reclame Prijs voor beste kidscommercial

Nickelodeon Reclame  Prijs voor beste kidscommercial
  • Media
  • 17 apr 2014 @ 15:22
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclamePrijs

Een kinderjury zal op woensdagmiddag 23 april bekendmaken welke van de acht voor de finale genomineerde commercials winnaar is geworden van de Nickelodeon Grote Reclame Prijs voor beste kidscommercial van het afgelopen jaar. In de finale bepaalt de kinderjury, een vierkoppige vakjury en kinderen (er werden 5.565 stemmen uitgebracht) in het land wie de uiteindelijke winnaar is geworden.

‘Welke commercial valt het meest in de smaak bij kinderen en wat maakt die commercial goed?’. Om deze vragen te kunnen beantwoorden stelde Nickelodeon in samenwerking met bureau YoungWorks een kinderjury samen. Een media- en reclamewijsheid training moest de juryleden klaarstomen voor het beoordelen van de commercials.

Tijdens de training bepaalden de kinderen met elkaar op welke factoren ze de commercials zouden beoordelen. Op basis van deze factoren werden alle commercials getoetst. De adverteerder met de beste kidscommercial wordt gehuldigd in het BrandDeli theater op de Multichannel Conference.

Met de Grote Reclame Prijs willen Nickelodeon en BrandDeli naar eigen zeggen ‘verantwoordelijkheid nemen voor het niveau van kinderreclames en adverteerders stimuleren om effectieve en aansprekende commercials te ontwikkelen’.

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken