NPO gaat niet samenwerken met Netflix

NPO gaat niet samenwerken met Netflix
  • Media
  • 8 apr 2014 @ 11:17
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieOnline

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) ziet in Nederland niet gebeuren dat streaming videodienst Netflix samen met de publieke omroep een serie zoals Lilyhammer zal produceren, zo meldt NPO-topman Henk Hagoort.

Netflix, dat wereldwijd scoort met eigen producties als 'House of Cards' en 'Orange Is The New Black', maakte met de Noorse publieke omroep NKR de serie over een Amerikaanse mafioso die in de stad Lillehammer strandt.

Hagoort stelde tijdens het jubileumcongres van het Commissariaat voor de Media dat de samenwerking met NKR 'slimme marketing' was om de komst van het platform in Noorwegen te promoten. 'Ik moet nog zien of Netflix consequent de lijn van lokale coproducties doorzet in kleine taalgebieden', aldus Hagoort.

Volgens de eigen voorman is het de taak van de NPO om content te produceren die niet vanuit de markt zelf tot stand komt. Netflix stelde op hetzelfde congres dat het altijd open staat voor goede ideeën voor lokale series. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken