SanomaVentures: Vijf ed-tech startups geselecteerd voor de Sanoma Startup Challenge finale
- Media
- 18 apr 2014 @ 09:52
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - InnovatieNieuwkomers
- 18 apr 2014 @ 09:52
- Redactie Media
Sanoma heeft 5 finalisten van de Sanoma Startup Challenge gekozen, uit de meer dan 100 educatieve startups uit 24 verschillende Europese landen die mee deden aan de challenge. De finalisten zullen op 25 april hun bedrijven presenteren tijdens The Next Web Conference in Amsterdam. De finalisten ontvangen uitgebreid advies en maken kans op een geldprijs van 25.000 euro.
John Martin, CEO Sanoma Learning: 'Deze startup challenge past goed in onze strategie om innovaties te ontwikkelen om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren. We werken hierin ook heel graag samen met ondernemend talent om met hen de toekomst van educatie te realiseren.'
Herman Kienhuis, investment director SanomaVentures: 'We zijn aangenaam verrast door de diversiteit en de hoge kwaliteit van de aanmeldingen voor deze eerste versie van de Sanoma Startup Challenge. Tot nu toe hebben we al verschillende interessante connecties gemaakt, zowel voor potentiële samenwerkingen met Sanoma Learning, als ook met betrekking tot investeringen door SanomaVentures.'
Na een zorgvuldig screening proces, onder meer door middel van Skype-interviews, zijn de volgende finalisten gekozen en uitgenodigd naar Amsterdam te komen:
• EduKey/Classcharts uit Wales (www.edukey.co.uk)
• Eduvee uit Engeland (www.eduvee.com)
• Jumpido uit Bulgarije (www.jumpido.com)
• Labster uit Denemarken (www.labster.com)
• Wewanttoknow/DragonBox uit Noorwegen (www.wewanttoknow.com)
Alle finalisten zijn uitgenodigd deel te nemen aan een tweedaagse workshop, waar ze advies zullen krijgen van Sanoma Learning- en SanomaVenture-experts om hun product te verbeteren en waarbij samenwerkingsmogelijkheden met Sanoma kunnen worden verkend. Daarnaast krijgen de finalisten de kans om hun ideeën te pitchen op The Next Web Conference, tijdens de speciale ‘Education track’ gehost door Sanoma. Een professionele jury zal ter plekke een winnaar bepalen, die een geldprijs van 25.000 euro in ontvangst mag nemen.
www.sanomaventures.com
www.sanoma.nl
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing