Disney Channels vanaf 2 juli te ontvangen bij KPN
- Media
- 2 mei 2014 @ 14:22
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 2 mei 2014 @ 14:22
- Redactie Media
Vanaf 2 juli zijn de Disney televisiekanalen ook via KPN te ontvangen. Zowel Disney Channel (kanaal 19), Disney XD 24 uur (kanaal 32) als Disney Junior (kanaal 51) worden toegevoegd aan het digitale pakket van de TV provider in Nederland. Door de toevoeging hebben ruim 1,4 miljoen KPN-huishoudens toegang tot de originele Disney-series en films.
Dit jaar viert Disney Channels Benelux haar lustrum in Nederland. In 2009 is Disney gestart met de eerste televisiezender (Disney Channel) op de voet gevolgd door Disney XD en Disney Junior. Sinds de lancering zijn de zenders niet meer weg te denken in het televisielandschap. Disney Channel richt zich op de leeftijdsgroep 6 tot 12 jaar en hun families. Series als Violetta, Liv and Maddie en Good Luck Charlie scoren erg goed en geregeld verslaat Disney Channel de landelijke concurrentie. Door de samenwerking met KPN heeft Disney Channel straks een landelijke dekking van 70%.
De distributie van Disney XD 24 uur groeit vanaf 2 juli door naar ruim 64%. Disney XD neemt kids mee in de wereld van sport, gaming en avontuur. En alles met een grote dosis humor. Disney XD is fun met series als Phineas and Ferb, Crash & Bernstein en Gravity Falls.
Ook voor de allerkleinsten is er ruim aandacht. Disney Junior, de preschool TV zender, is vanaf 2 juli in 1 op de 5 Nederlandse huishoudens te ontvangen. Disney Junior is dé TV zender waar alle verhalen tot leven komen, waar vriendjes spelen en waar het elke dag een feest is om kind te zijn. Met series als Jake en de Nooitgedachtland Piraten, De Speelgoeddokter en Sofia het prinsesje.
Disney Channel, Disney XD en Disney Junior vormen samen Disney Channels Benelux dat onderdeel is van The Walt Disney Company. De zenders zijn uitgegroeid tot de grootste kindertelevisiezenders van de wereld. In 164 landen en in 34 talen bereikt de populaire zender miljoenen kinderen met een mix van animatieseries, komedies en films. The Walt Disney Company (TWDC) is terug te vinden in de top tien van ’s werelds grootste en sterkste merken.
www.kpn.nl
www.disney.nl/disney-channel
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing