Exterion komt met online panel Work Shop Play
- Media
- 14 mei 2014 @ 13:28
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OutdoorMobileCongres
- 14 mei 2014 @ 13:28
- Redactie Media
Hoe relevant is out-of-home nog in crossmedia? Die vraag stelde Guy Grimmelt (Exterion Media) tijdens het Cross Media Congres vandaag in Amsterdam. De uitdaging is om met Big Data het bereik te diversificeren. Volgende week lanceert het bedrijf het online panel Work Shop Play om nog meer consumentendata te verzamelen.
Out-of-home heeft zichzelf als geen ander medium moeten heruitvinden, stelde marketing & business development manager Guy Grimmelt in zijn presentatie. Momenteel maakt het nog maar 5% uit in de mediamix. 'Dat vereist creativiteit.' Zo heeft Exterion zijn bereiksgebieden dusdanig met Big Data verrijkt dat adverteerders hun boodschap veel beter kunnen segmenteren.
Volgende week lanceert Exterion het platform Work Shop Play, waar consumenten vragen kunnen beantwoorden over hun gedragingen. Dat gebeurt met een outdoor-campagne met slogans als 'Zangverbod voor Volendammers' (Grimmelt: 'Die hangen we natuurlijk alleen in Volendam!'), 'Waxen is een kutgevoel' en 'Een webshop is een nepshop'.
Out-of-home vraagt ook om activatie, bijvoorbeeld door Twitter- of Facebook-acties en gimmicks als game-booths. Grimmelt: 'Daarom zijn we ook in mobiel gestapt, want het werkt het beste als je een goede doorvertaling naar mobiel maakt. Zo bereik je meer stickyness.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- crossmedia
- outdoor
- panel
- cmc
- Cross Media Congres
- Exterion
- Work Shop Play
- out of home
- Guy van Grimmelt
- presentatie
- congres
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing