Exterion komt met online panel Work Shop Play

Exterion komt met online panel Work Shop Play
  • Media
  • 14 mei 2014 @ 13:28
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OutdoorMobileCongres

Hoe relevant is out-of-home nog in crossmedia? Die vraag stelde Guy Grimmelt (Exterion Media) tijdens het Cross Media Congres vandaag in Amsterdam. De uitdaging is om met Big Data het bereik te diversificeren. Volgende week lanceert het bedrijf het online panel Work Shop Play om nog meer consumentendata te verzamelen.

Out-of-home heeft zichzelf als geen ander medium moeten heruitvinden, stelde marketing & business development manager Guy Grimmelt in zijn presentatie. Momenteel maakt het nog maar 5% uit in de mediamix. 'Dat vereist creativiteit.' Zo heeft Exterion zijn bereiksgebieden dusdanig met Big Data verrijkt dat adverteerders hun boodschap veel beter kunnen segmenteren.

Volgende week lanceert Exterion het platform Work Shop Play, waar consumenten vragen kunnen beantwoorden over hun gedragingen. Dat gebeurt met een outdoor-campagne met slogans als 'Zangverbod voor Volendammers' (Grimmelt: 'Die hangen we natuurlijk alleen in Volendam!'), 'Waxen is een kutgevoel' en 'Een webshop is een nepshop'.

Out-of-home vraagt ook om activatie, bijvoorbeeld door Twitter- of Facebook-acties en gimmicks als game-booths. Grimmelt: 'Daarom zijn we ook in mobiel gestapt, want het werkt het beste als je een goede doorvertaling naar mobiel maakt. Zo bereik je meer stickyness.'



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken