FD lanceert vernieuwde e-paper
- Media
- 6 mei 2014 @ 09:31
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineJournalistiekAppsMedia
- 6 mei 2014 @ 09:31
- Redactie Media
Het Financieele Dagblad lanceert vandaag de sterk verbeterde versie van zijn e-paper. Met deze vernieuwde digitale weergave van de papieren krant maakt het FD gebruik van de laatste technologische mogelijkheden en komt tegemoet aan de wensen van gebruikers. FD Mediagroep blijft hiermee nadrukkelijk inzetten op zijn digitale strategie.
Na het downloaden van de nieuwe ‘e-paper app’ kunnen lezers krantenartikelen bewaren om ze later te lezen (bookmarken), artikelen delen via sociale media als Twitter, LinkedIn en Facebook, zoeken in een online archief gevuld met een jaar aan kranten én automatisch oudere e-paper edities verwijderen, zodat het geheugen van tablet of smartphone niet volloopt.
FD-hoofdredacteur Jan Bonjer: ‘Met de vernieuwde e-paper geven we verder invulling aan onze digitale strategie. Voor een groeiend aantal abonnees is de e-paper dé manier om het FD te lezen. Met de nieuwe app hopen we ze nog beter van dienst te zijn. Omdat ook de website FD.nl beschikbaar is in de app, biedt de e-paper álles wat de FD-redactie maakt.’
Het percentage lezers met een digitaal abonnement is in een jaar tijd toegenomen van 30% naar 44%. E-paper-abonnees zijn in deze categorie de belangrijkste groep. In totaal is de gecombineerde oplage van Het FD hiermee gegroeid richting de 75.000 exemplaren.
Naast de nieuwe functionaliteiten blijven de bestaande vertrouwde mogelijkheden natuurlijk bestaan, zoals automatisch de laatste editie downloaden, doorklikken naar artikelen op FD.nl, full text search en de RSS-feed met het laatste nieuws.
De app die nodig is om de FD e-paper te lezen is beschikbaar in de Apple Store en in Google Play. Bestaande lezers van de e-paper kunnen een update van de app downloaden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- e-paper
- dagblad
- online
- Jan Bonjer
- krant
- digitaal
- FD
- strategie
- Het Financieele Dagblad
- abonnementen
- app
- website
- content
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing