Gruner + Jahr neemt belang in Trnd
- Media
- 22 mei 2014 @ 13:17
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkE-marketingOnline
- 22 mei 2014 @ 13:17
- Redactie Media
Collaborative marketingbureau Trnd en uitgeverij Gruner + Jahr bundelen hun krachten. Deze officiële samenwerking, die is goedgekeurd door de mededingingsautoriteit, gaat met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2014 in. Hiermee laat G+J zien dat ze sterk in de toekomst van Collaborative Marketing gelooft. Met de Duitse uitgeverij als aandeelhouder verwacht Trnd sneller internationaal te groeien, cross-mediale campagneformats ontwikkelen en haar doelen eerder behalen.
Gruner + Jahr heeft een aandeel van 50% in Trnd genomen. Deze investering ligt in lijn met de algemene strategie van G+J om haar marketingactiviteiten duurzaam en toekomstgericht te versterken. Door de participatie in trnd kan G+J de werkzaamheden van hun Media Sales en EMS afdeling nog beter ondersteunen met geïntegreerde marketingconcepten.
Het idee achter Collaborative Marketing is dat consumenten meer willen dan alleen passieve koper van producten zijn - ze willen actief betrokken worden bij hun favoriete merken. Vanuit de betrokkenheid van consumenten komt kennis vrij die rendabel kan worden ingezet - bijvoorbeeld bij het promoten van nieuwe producten (Word of Mouth), het produceren van content in print en op social media (Social Content) of het ontwikkelen van producten (Co-Creation/Real-Life Market Research).
Richard Timman, managing director van Trnd Nederland: 'We zijn verheugd dat we een sterke partner hebben gevonden waarmee we samen kunnen bouwen aan de toekomst van Collaborative Marketing. De samenwerking zal beide partijen versterken: G+J kan ons unieke concept integreren in hun salesaanbod, terwijl trnd optimaal kan profiteren van het enorme netwerk van G+J. Daardoor kunnen we een snellere groei realiseren, terwijl we onze eigen identiteit behouden.'
Stan Sugarman, Chief Sales Officer en Chief Digital Officer bij Gruner + Jahr: 'Met een aandeel van 50%in Trnd kunnen wij Gruner + Jahr tot een belangrijke marketingpartner maken in Europa en volledig nieuwe klantsegmenten aanboren. Deze versterking van onze advertentie business is een belangrijk onderdeel van de wereldwijde groeistrategie van Gruner + Jahr. We hebben nu een sterke koppositie en kunnen onze adverteerders een hedendaags en krachtig component aanbieden voor hun marketing- en communicatiestrategie.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Trnd
- EMS
- cocreatie
- content
- aandeel
- Stan Sugarman
- marketingbureau
- G+J
- 50%
- samenwerking
- word of mouth
- collaborative marketing
- Richard Timman
- social media
- Gruner + Jahr
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing