Hearst staakt Red Magazine
- Media
- 13 mei 2014 @ 15:20
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintZakelijkBereik
- 13 mei 2014 @ 15:20
- Redactie Media
Uitgeverij Hearst stopt na tien jaar met de lifestyle-titel Red Magazine. In juli ligt het laatste nummer in de winkels. Het tijdschrift trok te weinig adverteerders, met name de internationale modemerken waar een dergelijke titel doorgaans toch op draait.
In een reactie zegt Luc van Os, directeur van Hearst Nederland: ‘We hebben veel geld, effort, tijd, aandacht en energie in Red gestoken. Maar op een gegeven moment moesten we de conclusie trekken: het gaat niet meer.’
Qua lezers ging het niet onaardig met Red, dat regelmatig een oplagestijging liet zien. Het probleem waren echter de wegblijvende adverteerders, met name de internationale. Van Os: ‘Je kunt een titel alleen optimaal voeren als er ook voldoende interesse is van de adverteerder. Het is heel vervelend, maar we moeten realistisch zijn.’
Red Magazine, een Engelse licentietitel die tien jaar geleden in Nederland werd gelanceerd onder leiding van José Rozenbroek, nam vorig jaar al afscheid van een deel van de redactie na een bedrijfsbrede reorganisatie. Sindsdien bestaat Red uit een rompredactie van vier mensen. Het opheffen van Red valt goeddeels samen met de lancering van modeblad Harper’s Bazaar in september.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing