Media Groep Limburg wint marketingprijs INMA

Media Groep Limburg wint marketingprijs INMA
  • Media
  • 15 mei 2014 @ 10:37
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieCommunityOnlineMedia

Media Groep Limburg heeft deze week een INMA Award in de wacht gesleept met de carnaval-community 'Vastelaovend in Limburg'. De INMA Awards zijn vakprijzen voor marketing en innovatie voor nieuwsbedrijven wereldwijd en worden beschouwd als de ‘Oscars’ van de nieuwsindustrie.

Tijdens het jaarlijkse congres van de ‘International News Media Association’ in San Francisco riep de vakjury gisteravond Media Groep Limburg uit tot winnaar in de categorie ‘beste nieuw product voor een nieuw publiek’ in een internationale competitie met onder andere The New York Times, Times of India, South China Morning Post, Bild Zeitung en honderden andere inzendingen. Ook The New York Times viel in de prijzen.

Als uitgever van de Limburgse dagbladen werd MGL geprezen voor de innovatieve wijze waarop ze er in is geslaagd de oorspronkelijk door canavalsliefhebbers Arvid Bux en Loe Spee gestarte website ‘Vastelaovend in Limburg’ met een multi-channelbenadering in korte tijd uit te bouwen tot de populairste carnavalscommunity van Nederland. Onder andere door verschillende win- en promotieacties met partner Brand Bier.

Charles Lansu, marketingdirecteur bij MGL: 'Lokaal ondernemerschap in samenwerking met partners beschouwen we als de sleutel tot ons succes. In Limburg is er haast geen mooier thema dan carnaval. De potentie van de community is enorm, de rek is er nog lang niet uit.'

'Een enorme opsteker', vult directeur Loek Radix aan. 'Momenteel werken we hard aan onze toekomstplannen. Innovatie staat daarin centraal, bij zowel redactie als commercie. Hier kunnen we op doorbouwen.'

Er waren meer prijzen voor Nederlandse initiatieven. In de categorie Events werd De Telegraaf derde met 'Appeltje van Oranje'. Wegener Media won ook een derde prijs met de introductie van nieuwe digitale nieuwsproducten.

De INMA Award voor marketing en innovatie werd één keer eerder uitgereikt aan een Nederlands mediabedrijf: in 2007 viel NRC Media in de prijzen voor de lancering van NRC.next.

Media Groep Limburg (MGL) is uitgever van Dagblad De Limburger en Limburgs Dagblad, samen de grootste regionale krant van Nederland. Andere uitgaven zijn Limburger.nl, Limburg Onderneemt en Vastelaovend in Limburg. MGL bedient dagelijks drie op de vier Limburgers met nieuws en informatie. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken