Metro wordt mediapartner van Feyenoord

Metro wordt mediapartner van Feyenoord
  • Media
  • 20 mei 2014 @ 09:24
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintPartnershipSportmarketingZakelijk

Metro is vanaf komend seizoen mediapartner van Feyenoord. Het gratis dagblad en de Rotterdamse voetbalclub tekenen binnenkort een overeenkomst voor een partnership van vijf jaar. Vanaf 1 juli zal deze commerciële samenwerking zowel in de krant als online en in- en rondom de Kuip zichtbaar zijn.

Volgens Metro past een samenwerking met Feyenoord goed binnen de groeistrategie van het merk, om zowel de krant als de website Metronieuws.nl verder uit te bouwen. 'Wij verheugen ons zeer op de samenwerking en kijken er naar uit om samen met deze voetbalclub allerlei vormen van samenwerking aan te gaan. De 2,9 miljoen Feyenoord-supporters in Nederland zullen zien dat Metro echt werk maakt van deze samenwerking', aldus Simon de Best, salesdirecteur Metro.

Commercieel directeur Mark Koevermans van Feyenoord: 'Direct al tijdens de eerste gesprekken proefden we bij Metro de wens, het enthousiasme en de creativiteit om tot een geweldige samenwerking te komen. We verwachten dan ook veel van de komende jaren. Waarbij het natuurlijk een hele mooie parallel is dat Metro net als Feyenoord een sterke positie inneemt in Rotterdam.'

De overeenkomst tussen Feyenoord en Metro is louter commercieel van aard. Het mediapartnership met Feyenoord behelst afspraken over commerciële zaken waaronder het gezamenlijk opzetten van (lezers-)acties, het beschikbaar stellen van advertentieruimte aan de club en het samen organiseren en uitrollen van evenementen.

Op redactioneel gebied blijft Metro de verrichtingen van de Rotterdamse club op de voet volgen met een eigen Feyenoord-watcher bij alle duels in de Eredivisie, KNVB-beker en de Europese wedstrijden. 'Zoals de lezers van ons gewend zijn, is de berichtgeving in de krant nuchter, lovend of kritisch als het moet', aldus Robert van Brandwijk, hoofdredacteur Metro. 'Vanaf volgend seizoen houden we de Feyenoord-supporters middels een tweewekelijkse samenwerkingspagina op de hoogte van ander nieuws dan enkel de ontwikkelingen bij het eerste elftal. Op deze pagina zullen we de jeugd en de talenten belichten, maar zullen we ook inzoomen op de rol die Feyenoord speelt in de maatschappij. Ook online zullen we onze ambities met Feyenoord kenbaar maken.'

Metro bereikt met haar dagblad dagelijks 1,3 miljoen lezers verspreid door heel Nederland. Met dit mediapartnership hoopt de krant de Feyenoord-supporter optimaal te bedienen, gezien ook de aanwezigheid van Metro op alle NS-stations in Nederland. Om nog zichtbaarder te zijn voor de supporters in Rotterdam zal Metro in en rond de Kuip en in de fanshops extra distributiepunten inrichten.

Van Brandwijk: 'De Rotterdamse editie van Metro viert binnenkort het 10-jarig bestaan. Fantastisch om in dat jubileumjaar aan onze succesvolle samenwerkingen met onder meer RET, Rotterdam Festivals en Rotterdam Topsport nu ook Feyenoord te kunnen toevoegen.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken