Sociaal netwerk Amuuze verenigt lokale initiatieven

Sociaal netwerk Amuuze verenigt lokale initiatieven
  • Media
  • 5 mei 2014 @ 23:20
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineSocial media

Leuke dingen doen met leuke mensen. Dat is de korte maar doeltreffende omschrijving van het nieuwe social media platform Amuuze. Het idee is simpel: iedereen met een leuk idee of initiatief, kan dit posten op de site van Amuuze. Geregistreerde gebruikers die vervolgens interesse hebben, kunnen deelnemen of zelf geïnspireerd raken. Als virtuele ontmoetingsplaats krijg je zo een kruisbestuiving van mooie projecten en lokale initiatieven.

Amuuze is opgericht door Iris Van Den Daele die zelf een persoonlijk gemis voelde: 'Aan de ene kant bouw je onlineeen sociaal leven op met tal van vrienden en kennissen, maar aan de andere kant weet je op straatnauwelijks nog wie je buurman is. Vanuit die sociale behoefte is Amuuze opgezet. Amuuze wil mensen met dezelfde interesses verenigen en inspireren.'

Zo speelt het nieuwe platform maximaal in om initiatieven uit de deeleconomie te centraliseren: Wil je sushi leren maken? Heb je kleding die je graag wilt ruilen? Op zoek naar een cursus om simpele fietsreparaties uit te leren voeren of wil je graag met een amateurgids de stad Brussel ontdekken? Dit zijn slechts een paar initiatieven die terug te vinden zijn op de website. Het grote voordeel van Amuuze ten opzichte van andere sociale netwerken, is dat een kleinschalig idee heel snel een gelijkgezinde groep van mensen kan bereiken. 

Op Amuuze.com vind je leuke ideeën en kleinschalige initiatieven. Zie jij iets dat jou aanspreekt, dan kun je rechtstreeks contact opnemen met de initiatiefnemer. Er kan gezocht worden op locatie, stad, straat of zelf op een specifieke buurt. Daarnaast is het ook mogelijk te zoeken op gevoel; ben je bijvoorbeeld in een romantische bui, heb je zin om te lachen of wil je anderen helpen? Het is mogelijk om al je favoriete activiteiten en tips te bundelen op een lijst en deze te delen met vrienden. Op deze manier kun je samen snel en handig plannen en ontdekken! Na gratis registratie op Amuuze.com creëer je een uniek profiel en kun je zelf leuke ideeën en evenementen posten. 

Amuuze is in 2014 gelanceerd als sociale netwerksite om kleinschalige initiatieven te delen. Het bedrijf wil een platform bieden om gelijkgezinde mensen in contact te brengen door middel van leuke projecten. De kracht van sociale media inzetten om je buurt of regio opnieuw te leren kennen.  



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken