RTL Nederland verdient meer aan advertising
- Media
- 8 mei 2014 @ 15:54
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieOnlineZakelijk
- 8 mei 2014 @ 15:54
- Redactie Media
RTL Group heeft de inkomsten uit advertising in Nederland en de meeste andere Europese markten in het eerste kwartaal zien stijgen. Dat meldde het Luxemburgse moederbedrijf donderdag.
De totale omzet van RTL stabiliseerde vorig kwartaal op 1,3 miljard euro. Negatieve wisselkoerseffecten werden daarbij gecompenseerd door een stijging van de reclame-inkomsten, die alleen in Duitsland nog afnamen.
De nettowinst van RTL Group zakte met 31% tot 92 miljoen euro. Die daling werd veroorzaakt door een eenmalige meevaller bij de afschrijvingen vorig jaar.
RTL zag de reclame-inkomsten in Nederland ook stijgen. Daardoor nam niet alleen de omzet toe, maar groeide ook het bedrijfsresultaat (ebita) met 50% tot 6 miljoen euro.
RTL heeft in Nederland een sterke positie in de tv-markt. De concurrentie presteert wisselvallig: zo worstelt de Publieke Omroep met Nederland 3 en lijkt SBS pas sinds januari het lek boven te hebben, met dank aan nieuwe programma's als Utopia. Van die groeiende concurrentie van SBS heeft RTL dus blijkbaar nog niet echt last.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing