RTL-weerman start met Ecoland TV

RTL-weerman start met Ecoland TV
  • Media
  • 1 mei 2014 @ 11:04
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieWebsite

RTL-weerman Reinier van den Berg, grafisch vormgever Frank Langedijk en Brava-directeur Rob Overman hebben vandaag de oprichtingsakte van Stichting Ecoland.tv ondertekend. Ecoland TV wordt een tv-zender die vanaf 10 oktober zeven dagen per week programma’s over het thema duurzaamheid gaat uitzenden.

Vorige maand werd het idee voor de nieuwe zender Ecoland.tv reeds gelanceerd tijdens een speciale bijeenkomst in Corrosia Stad te Almere. Over de oprichting van de stichting zegt Reinier van den Berg: 'Vanaf nu kunnen we alle ideeën die we de afgelopen tijd hebben ontwikkeld, ook daadwerkelijk gaan uitvoeren. Daarmee komt de eerste uitzending van de zender weer een stap dichterbij.'

Doordat Ecoland TV nu officieel een stichting is, kunnen de oprichters de zender echt gaan vormgeven en donateurs gaan werven. Tot de groep van oprichters behoren ook Robert Hemmen, directeur van de Almeerse groene energiecoöperatie De Groene Reus, en Robert Rutten die net als Rob Overman directeur is bij de televisiezenders Brava en Djazz.tv.

Op Ecoland TV zullen dagelijks pakkende uitzendingen te zien zijn, waarbij de kijker op eigentijdse wijze wordt geïnformeerd over natuur, klimaat, energie, voedsel, wetenschap, afval, economie en politiek. Er is veel aandacht voor groene initiatieven. Weerman Reinier van den Berg vindt een tv-zender als Ecoland.tv hard nodig. 'We willen graag laten zien dat er een harmonie kan bestaan tussen ecologie en economie. Onze slogan is niet voor niets: all together now.' 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken