SBS benoemt David Vink tot Chief Digital Officer

SBS benoemt David Vink tot Chief Digital Officer
  • Media
  • 22 mei 2014 @ 17:58
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineTelevisiePersonalia

SBS heeft de laatste maanden gewerkt aan een nieuwe digitale strategie waarbij VOD het belangrijkste speerpunt is. Dit gebeurde al onder de leiding van David Vink die dit ad interim deed naast zijn functie als Algemeen Directeur van Veronica Uitgeverij. Deze setting krijgt nu een permanent karakter.

SBS Digital is de digitale afdeling binnen SBS Broadcasting die verantwoordelijk is voor de digitale strategie, creatieve concepten, digitale content productie, innovatie, technologie, ontwikkeling en exploitatie van alle digitale platformen, waaronder sbs6.nl, net5.nl, veronicatv.nl, kijk.nl en de bijbehorende apps. 

David Vink: 'We hebben fundamentele keuzes gemaakt en er is de laatste maanden al veel werk verzet; de introductie van NLziet, de re-launch van Kijk en de nieuwe Kijk app zijn de eerste concrete projecten. Ik ben heel blij dat ik met het SBS/Digital team onze roadmap verder kan gaan uitrollen.'

David blijft zijn nieuwe baan combineren met Veronica Uitgeverij: 'Veronica Uitgeverij ontwikkelt digitale producten die de consument helpen zijn weg te vinden in de complexe wereld van niet lineaire televisie. Deze twee functies liggen feitelijk dicht tegen elkaar aan en bleken goed te combineren.'

Hans Edin, CEO SBS: 'Bij SBS draait het niet meer alleen om lineair tv kijken. We gaan met de tijd mee en focussen ons steeds meer op de mogelijkheden die Video On Demand onze doelgroep biedt. We zijn blij dat een ervaren manager als David Vink op dit vlak invulling geeft aan deze strategie.'

Vanaf april 2011 is David Vink als uitgever/algemeen directeur eindverantwoordelijk voor Veronica Uitgeverij. David startte zijn carrière bij VNU Publiekstijdschriften. Daarna was hij oprichter/directeur van een Direct Marketing bureau en een uitgeverij in Sponsored Media. Na verkoop van deze bedrijven aan DDB/ Rapp Collins bleef hij lange tijd directeur van Rapp Collins (Interactive communications). Begin 2005 maakte hij de overstap naar het digitale domein, waar hij achtereenvolgens directeur was van LBI/Lost Boys en Clockwork.

www.sbs.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken