Uittocht mensen op topposities bij Sanoma houdt aan: vertrek Marc Stubbé en Hilmar Mulder
- Media
- 1 mei 2014 @ 00:00
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaPrintOnlineTelevisie
- 1 mei 2014 @ 00:00
- Redactie Media
Het zijn dynamische tijden bij Sanoma en docher SBS. Door reorganisaties - aangejaagd door de recessie, de digitalisering van media en de integratatie van tijdschriften, televisie en digitaal - sneuvelen er banen door de hele organisatie heen.
Er is ook een groot aantal mensen op steutelposities dat het veld ruimt of moet ruimen. Het lijstje met Sanoma zwaargewichten dat het bedrijf de afgelopen twee jaar heeft verlaten is deze week met het vertrek van CCO Marc Stubbé en Grazia hoofdredacteur Hilmar Mulder weer langer geworden.
Dit is de score in de afgelopen twee jaar tot nu toe...
6 maart 2013 - Georgette Schlick weg bij SBS Broadcasting
Georgette Schlick treedt per direct terug als CEO van SBS Broadcasting. Dat kondigde Sanoma, de grootste aandeelhouder, vandaag aan. De raad van commissarissen stelt Hans Edin, momenteel directievoorzitter van de Finse Sanoma-dochter Nelonen Media, aan als interim-CEO. SBS Broadcasting verkeert al geruime tijd in zwaar weer.
Het besluit is volgens Sanoma “in goed gezamenlijk overleg genomen”. Een reden voor het vertrek geeft het mediabedrijf niet.
SBS presteert al een tijd slecht. De kijker weet de zenders van SBS nauwelijks te vinden. Grootse shows als The Next Pop Talent en Sterren Dansen op het IJs stelden teleur. Vliegende Hollanders: Sterren van de Schans, de officieuze opvolger van het succesvolle Sterren Springen, slaagde er niet in meer kijkers te trekken van een dansshow van RTL...
21 mei 2013 - Dick Molman treedt af als CEO Sanoma Nederland
Dick Molman, 59, heeft aangekondigd aan het einde van 2013 terug te treden als CEO van Sanoma in Nederland en het bedrijf te verlaten. In totaal werkte hij 38 jaar bij VNU en Sanoma, waarvan de laatste zeven jaar als CEO van Sanoma Media Netherlands. Sanoma heeft aangekondigd een opvolger te zoeken, die later dit jaar zou moeten worden benoemd.
'In algemene zin vind ik dat elke CEO-zetel na een bepaalde periode nieuw bloed nodig heeft om een fris perspectief te krijgen. Daarnaast zijn de afgelopen zeven jaren zeer intens geweest. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe balans tussen werk en privé. Het is absoluut niet gemakkelijk om van zo'n geweldig bedrijf terug te treden. Toch geloof ik dat dit de juiste stap is, zowel voor mezelf als voor Sanoma', zegt Dick Molman...
25 juni 2013 - Wouter Bax vertrekt als hoofdredacteur van NU.nl
Sanoma laat weten dat Wouter Bax vertrekt als hoofdredacteur van NU.nl. In gezamenlijk overleg zijn ze tot de conclusie gekomen dat de beoogde samenwerking niet datgene brengt wat beide partijen ervan verwacht hadden. Daarom zal Wouter Bax met ingang van 1 juli het hoofdredacteurschap overdragen aan huidig adjunct-hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman.
Sander Stallinga, uitgever nieuws: 'Het is jammer om afscheid te nemen van een hoofdredacteur die er nog relatief kort zit, maar uiteindelijk stap je er samen in met een bepaalde verwachting. Hierin hebben we elkaar niet gevonden. Dan is het verstandig dit naar elkaar uit te spreken en samen de knoop door te hakken. Wij wensen Wouter het allerbeste toe en bedanken hem voor zijn inzet en enthousiasme voor NU.nl...
28 juni 2013 - Michiel Buitelaar vertrekt als COO Digital
Na vijf jaar actief te zijn geweest als COO Digital bij Sanoma, heeft Michiel Buitelaar besloten Sanoma te verlaten.
Michiel Buitelaar: 'Ik heb diverse levensfasen van het bedrijf meegemaakt – van Ilse Media naar Sanoma Digital tot waar we nu staan: één geïntegreerd bedrijf op één locatie, met verregaande samenwerking tussen de verschillende mediavormen (print, online, TV) die we hier hebben. Nationaal en internationaal. Ik heb daar met groot plezier aan meegewerkt, en ontzettend veel gedaan en geleerd. Ik zie dat het bedrijf een nieuwe fase in gaat, mijns inziens ook moet gaan, en vind het voor de organisatie en voor mezelf een goed moment het stokje over te dragen. Dat doe ik nu dus. Ik heb het hier geweldig gehad, en het is tijd voor wat anders...
30 oktober 2013 - Edwin Valent vertrekt bij SBS
Creatief Directeur Edwin Valent is onverwacht opgestapt bij SBS. De oorzaak is volgens SBS een ‘verschil van inzicht over het te voeren nieuwe beleid’. Valent was aangetrokken voor een nieuwe afdeling Creatie. Hij was ruim anderhalf jaar in dienst van SBS. Valent zou zich onder meer bezig houden met conceptontwikkeling, voor onder meer Video-on-Demand, online televisie en second screen. Ook werkte hij mee aan de ontwikkeling van de zender- en programmasites van Net5, SBS 6 en Veronica.
Voor zijn komst naar SBS weerkte Valent als Global Director Branded Content bij LBi, als hoofd Nieuwe Media bij de VARA en als Manager Interactive bij Talpa. Ook heeft hij voor RTL en MTV gewerkt...
4 april 2014 - Sander Stallinga vertrekt bij Sanoma
Sander Stallinga, voormalig uitgever van NU.nl, vertrekt bij Sanoma. Hij was sinds 1 januari Director Digital Content bij de Finse uitgever, maar die functie komt bij de huidige reorganisatie te vervallen. Dit heeft Sanoma-nieuwssite NU.nl gemeld.
Stallinga was onder meer verantwoordelijk voor de nieuws, games, online video en social publishing units van Sanoma. Deze onderdelen worden nu ergens anders binnen het bedrijf ingedeeld, waardoor de functie van Stallinga komt te vervallen en hij noodgedwongen moet vertrekken.
"Sanoma is een prachtig bedrijf in een enorme transitie", zegt Stallinga op NU.nl. 'Ik heb hier dertien jaar met waanzinnig veel plezier gewerkt...
28 april 2014 - Marc Stubbé stapt op als CCO
Na ruim twee jaar als CCO bij Sanoma Media Netherlands, heeft Marc Stubbé besloten het bedrijf per 1 mei te verlatenom zijn carrière buiten Sanoma te vervolgen. Stubbé werkte bij Sanoma sinds 2012.
Marc Stubbé: “In de afgelopen jaren heb ik veel veranderingen mogen leiden om de salesorganisatie van Sanoma te verbeteren en slagvaardiger te maken. Voor mezelf heb ik besloten dat dit een passend moment is om mijn carrière buiten Sanoma te vervolgen.”
Erik-Jan Gelink volgt Stubbé op. Hij treedt per 1 juni als CCO toe tot de directie van Sanoma Media Netherlands en zal vanaf 1 mei deze rol waarnemen...
30 april 2014 - Hilmar Mulder verlaat Grazia (en Sanoma) voor ELLE
Ook Hilmar Mulder vertrekt. Ze stapt over van Sanoma naar Hearst Magazines: de hoofdredacteur van Grazia gaat de scepter zwaaien op de redactie van modetijdschrift ELLE. Mulder volgt Cécile Narinx op, die dit najaar aan de slag gaat als hoofdredacteur van het nieuwe Harper’s Bazaar.
Mulder was sinds 2007 werkzaam bij Grazia. Daarvoor leidde ze Cosmopolitan en was ze moderedacteur bij Sanoma-bladen Marie Claire, Viva en Yes. Mies de Vries, hoofdredacteur van Beau Monde, vervangt Mulder tijdelijk bij Grazia als interim-hoofdredacteur...
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Sander Stallinga
- Michiel Buitelaar
- Sanoma
- Dick Molman
- Wouter Bax
- Edwin Valent
- Georgette Schlick
- Hilmar Mulder
- Marc Stubbé
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing