Ratatouille krijgt voorproefje in abri Exterion Media

Ratatouille krijgt voorproefje in abri Exterion Media
  • Media
  • 26 jun 2014 @ 11:22
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OutdoorCampagnesActivatieMediastrategie

Ter promotie van Ratatouille, de nieuwe attractie van Disneyland Paris, heeft Exterion Media uitgepakt met een interactieve abri in de vorm van een 3D-oven. Twee abri’s in Rotterdam en in Tilburg zijn omgetoverd tot immense 3D-ovens inclusief een fornuis, pannen op het dak, een vers afgebakken baguette-bank én de geur van vers appelgebak. Dinsdag werd het officiële startsein gegeven voor de campagne, die nog tot 1 juli loopt.

In samenwerking met Disneyland Paris kwam Exterion Media tot deze campagne, die bovendien de toegevoegde waarde van impactvolle buitenreclame duidelijk hoopt te maken. In de nacht van maandag op dinsdag ondergingen zowel de abri op de Coolsingel in Rotterdam als de abri op de Spoorlaan in Tilburg een ware metamorfose en werden omgebouwd tot enorme 3D-ovens.

De toevoeging van geur is volgens Exterion een nog niet eerder toegepaste techniek. Het zorgt ervoor dat passanten zich wanen in de wereld van de culinair onderlegde rat Rémy, die de hoofdrol vervult in “Ratatouille: The Adventure” en de Disney/Pixar-film waar de attractie op is gebaseerd. Speciaal voor de kick-off van de campagne werden twee hostessen ingezet om consumenten te verlekkeren met verse Ratatouille-groenten. Letterlijk en figuurlijk een ‘voorproefje’ dus.

'Het idee van Disneyland Paris om de Nederlanders een gevoel te geven van de nieuwe spectaculaire attractie Ratatouille was een uitdaging die we graag zijn aangegaan. In deze attractie krimpen bezoekers tot de grootte van een rat en beleven ze net als Rémy hoe het is om een rat in een grote mensenwereld te zijn. Juist dat gevoel hebben we ook Nederland proberen mee te geven. Wederom een mooie additionele actie naast de traditionele buitenreclame campagne', aldus Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director bij Exterion Media.

Nancy van Uffelen, Head of Marketing van Walt Disney Parks & Resorts; 'Wij zijn tevreden over de samenwerking met Exterion Media en hopen dat vele reizigers met plezier onze gethematiseerde tramhaltes ervaren. Bon appétit.' 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken