Ratatouille krijgt voorproefje in abri Exterion Media
- Media
- 26 jun 2014 @ 11:22
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OutdoorCampagnesActivatieMediastrategie
- 26 jun 2014 @ 11:22
- Redactie Media
Ter promotie van Ratatouille, de nieuwe attractie van Disneyland Paris, heeft Exterion Media uitgepakt met een interactieve abri in de vorm van een 3D-oven. Twee abri’s in Rotterdam en in Tilburg zijn omgetoverd tot immense 3D-ovens inclusief een fornuis, pannen op het dak, een vers afgebakken baguette-bank én de geur van vers appelgebak. Dinsdag werd het officiële startsein gegeven voor de campagne, die nog tot 1 juli loopt.
In samenwerking met Disneyland Paris kwam Exterion Media tot deze campagne, die bovendien de toegevoegde waarde van impactvolle buitenreclame duidelijk hoopt te maken. In de nacht van maandag op dinsdag ondergingen zowel de abri op de Coolsingel in Rotterdam als de abri op de Spoorlaan in Tilburg een ware metamorfose en werden omgebouwd tot enorme 3D-ovens.
De toevoeging van geur is volgens Exterion een nog niet eerder toegepaste techniek. Het zorgt ervoor dat passanten zich wanen in de wereld van de culinair onderlegde rat Rémy, die de hoofdrol vervult in “Ratatouille: The Adventure” en de Disney/Pixar-film waar de attractie op is gebaseerd. Speciaal voor de kick-off van de campagne werden twee hostessen ingezet om consumenten te verlekkeren met verse Ratatouille-groenten. Letterlijk en figuurlijk een ‘voorproefje’ dus.
'Het idee van Disneyland Paris om de Nederlanders een gevoel te geven van de nieuwe spectaculaire attractie Ratatouille was een uitdaging die we graag zijn aangegaan. In deze attractie krimpen bezoekers tot de grootte van een rat en beleven ze net als Rémy hoe het is om een rat in een grote mensenwereld te zijn. Juist dat gevoel hebben we ook Nederland proberen mee te geven. Wederom een mooie additionele actie naast de traditionele buitenreclame campagne', aldus Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director bij Exterion Media.
Nancy van Uffelen, Head of Marketing van Walt Disney Parks & Resorts; 'Wij zijn tevreden over de samenwerking met Exterion Media en hopen dat vele reizigers met plezier onze gethematiseerde tramhaltes ervaren. Bon appétit.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- abri
- Ratatouille
- Guy Grimmelt
- campagne
- film
- outdoor
- Disneyland Paris
- actie
- 3D-oven
- attractie
- Pixar
- Exterion Media
- Disney
- pretpark
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing