RTL Nederland heeft grote plannen met YouTube
- Media
- 19 jun 2014 @ 10:50
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaDigitaalOnlineVerdienmodellen
- 19 jun 2014 @ 10:50
- Redactie Media
RTL Nederland opent eind 2014 een zogenaamd multi-channel network op YouTube. Daarin gaat het zijn eigen videoproducties en die van (semi-)professionele derde partijen exploiteren. Het mediabedrijf hoopt hiermee een extra inkomstenbron aan te boren.
Dit meldt Arno Otto, directeur Digitaal van RTL Nederland, vandaag op Emerce.nl. 'Vorig jaar hebben we met YouTube de doorgifte van RTL-content nieuw leven ingeblazen', aldus Otto tegen Emerce. 'In oktober zijn we gestart met onze eigen YouTube-kanalen, gebaseerd op specifieke programma’s en thema’s als reality, talent, entertainment. We bekijken nu de mogelijkheden om zelf een multi-channel network te lanceren met content van RTL en van derden.'
Multi-channel networks (MCN) worden gezien als de nieuwe generatie tv-netwerken en openbaren zich peimair op YouTube. Rondom specifieke thema’s worden goede producenten gezocht, die meedelen in de reclame-inkomsten van het YouTube-kanaal. Een Nederlandse MCN van wereldformaat is Zoomin in Amsterdam. Naast RTL zou ook Smartclip ambities hebben om een multi-channel network te starten.
Vorige maand gaf CCO Ton Rozenstraten van RTL Nederland al aan op het Cross Media Congres op zoek te zijn naar nieuwe verdienmodellen. Hij sprak toen met name over extra geld verdienen met 'consumer experience'.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- video
- multi-channel network
- Zoomin
- digitaal
- producenten
- MCN
- strategie
- programma's
- televisie
- exploitatie
- verdienmodel
- Ton Rozenstraten
- YouTube
- Smartclip
- Arno Otto
- RTL Nederland
- content
- samenwerking
- consumer experience
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing