Rutger Huizenga nieuwe hoofdredacteur WTF

Rutger Huizenga nieuwe hoofdredacteur WTF
  • Media
  • 20 jun 2014 @ 10:47
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • JournalistiekOnlinePersonalia

In juli start de nieuwe hoofdredacteur van WTF: Rutger Huizenga. Rutger (39) is voormalig hoofdredacteur van dagblad Metro, chef nieuws Nieuwe Revu, columnist 925.nl en blogger bij The Post Online. Afgelopen anderhalf jaar was hij hoofd social pr bij reclamebureau Etcetera.

Martin Hersman, uitgever social: ‘De ervaring van Rutger met het bouwen van merken en redacties, maken hem de ideale man voor WTF. In 2 jaar tijd groeit WTF via web, app en mobile. WTF ontwikkelt zich nog steeds met nieuws en entertainment waar je je over blijft verbazen. Met Rutger kunnen we een volgende stap maken met het brengen van opmerkelijke content. Daarbij zoeken we nieuwe samenwerkingen met partners en adverteerders.’

‘Het is geweldig om WTF naar het volgende niveau te mogen brengen’, aldus Huizenga. ‘WTF moet een van de viraalste nieuwsplatforms van Nederland worden met opmerkelijk nieuws dat je wel moet delen met je vrienden. Kort op de actualiteit, de internethypes en de beleveniswereld van de doelgroep, maar altijd met een zoemende en humoristische eigen draai en toon.’

Ook gaat Huizenga zich in zijn nieuwe functie toeleggen op het verder ontwikkelen van nieuwe reclamevormen voor adverteerders waarbij commerciële boodschappen net zo ‘aanstekelijk, opmerkelijk en viraal’ moeten worden als redactionele content.

WTF bestaat sinds mei 2012. Het platform richt zich op nieuws en berichten waarover je je blijft verbazen en is met een uniek bereik van 2,7 miljoen unieke bezoekers in mei 2014 een van de grootste sites van Sanoma.

www.wtf.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken