Uitgeversverbond NUV werkt samen met NVPI

Uitgeversverbond NUV werkt samen met NVPI
  • Media
  • 25 jun 2014 @ 08:24
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • JournalistiekPrintPolitiek

Het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) gaat een structurele samenwerking aan met NVPI. Daarmee bundelen de beide brancheorganisaties kennis en expertise en versterken ze hun lobby namens de creatieve media-industrie. Om hier optimale invulling aan te geven neemt NVPI vanaf morgen zijn intrek in het pand waarin ook het NUV is gevestigd.

Aanleiding voor de samenwerking zijn de ontwikkelingen in de media-industrie. Door de digitalisering vervagen de grenzen tussen verschillende creatieve disciplines. Veel leden van het NUV en van NVPI hebben een breed portfolio en maken daarbij gebruik van alle mogelijke offline en online kanalen.

Daarbij hebben mediaproducenten in toenemende mate te maken met dezelfde vraagstukken, kansen en bedreigingen. Deze verbreding in de markt vraagt om een intensievere samenwerking tussen brancheorganisaties die de markt vertegenwoordigen.

Met de structurele samenwerking sluiten het NUV en NVPI aan op de marktontwikkelingen. Het delen van kennis en expertise in gemeenschappelijke dossiers, zoals het auteursrecht, maakt het mogelijk om de leden ook in de toekomst optimale dienstverlening te kunnen blijven bieden.

Daarnaast vergroot de samenwerking innovatieve draagkracht en wordt de lobby versterkt, doordat het NUV en NVPI gezamenlijk een groot deel van de creatieve media-industrie vertegenwoordigen: uitgevers, producenten en exploitanten van media en entertainment. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken